2 Μαϊου 2017 ♦ Το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στον χρηματοπιστωτικό κλάδο με την εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών και τον συνδυασμό των φυσικών και ψηφιακών καναλιών πώλησης και διανομής προϊόντων και υπηρεσιών ήταν τα θέματα που απασχόλησαν τις εργασίες του φετινού 4th Digital Finance Forum.
Στην εκδήλωση, την οποία διοργάνωσε η Ethos Events, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, ασφαλιστικές εταιρείες, αρμόδιοι φορείς, νεοφυείς εταιρείες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, καθώς και εταιρείες από τον χώρο της τεχνολογίας και των υπηρεσιών.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκαν οι ψηφιακές αλλαγές στον ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό τομέα και συγκεκριμένα θέματα όπως οι εφαρμογές του νέου phygital καταστήματος, των νέων ψηφιακών μοντέλων στον ασφαλιστικό κλάδο, οι ψηφιακές αλλαγές στις μεθόδους χρηματοδότησης και στις υποδομές του χρηματοπιστωτικού τομέα, οι εξελίξεις στο χώρο των POS, αλλά και το νέο τοπίο στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Δρ. Markos Zachariadis, Επίκουρος Καθηγητής Διοίκησης Πληροφοριακών Συστημάτων και Καινοτομίας, Warwick Business School & FinTech Επιστημονικός Συνεργάτης, Cambridge Digital Innovation, University of Cambridge, ο οποίος μίλησε για το «Digital Ecosystems and the Emergence of Fintech in Financial Services Sector», τονίζοντας ότι το fintech αποτελεί την εφαρμογή τεχνολογιών σε ιδέες βασισμένες στις τράπεζες. Επιπλέον, επεσήμανε ότι παρά το γεγονός πως μέχρι πρότινος τράπεζες και fintech ανταγωνίζονταν για την ίδια αγορά, πλέον έχουν αρχίσει να συνεργάζονται.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναλύθηκαν οι 4 βασικές ψηφιακές εξελίξεις που έλαβαν χώρα στον τομέα τα τελευταία χρόνια και αυτές είναι τα smartphones, το cloud computing, το Internet of Things και τα Big Data Analytics. Στην πρώτη ενότητα με τίτλο «Το νέο Phygital κατάστημα», επισημάνθηκε ότι ένα e-branch μπορεί να προσφέρει καλύτερη ροή πελατών, ενώ κλάδοι όπως ο Τύπος, τα ταξιδιωτικά γραφεία και η μουσική βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο εάν δεν ακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις. Τονίστηκε επίσης η σημασία ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να γίνει από την αρχή καθώς με τον τρόπο αυτό προσφέρεται μεγαλύτερη αξία στον πελάτη.
Στη συνέχεια, στην ενότητα σχετικά με το νέο τοπίο στις ηλεκτρονικές πληρωμές και τα μηχανήματα POS, δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι μέχρι στιγμής στη χώρα μας υπάρχουν εγκατεστημένα περίπου 360.000 τερματικά, τη στιγμή που στο τέλος του περασμένου έτους ο αριθμός αυτός ήταν αρκετά μικρότερος, στα 305.000, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα φτάσει τα 420.000.
Η τελευταία ενότητα του συνεδρίου ασχολήθηκε κυρίως με το θέμα των ψηφιακών αλλαγών στις υποδομές του χρηματοπιστωτικού τομέα, όπου υπογραμμίστηκε ότι το ψηφιακό περιβάλλον των τραπεζών καθορίζεται από τους ίδιους τους πελάτες, ενώ έγινε αναφορά στα βιομετρικά χαρακτηριστικά των κινητών τηλεφώνων, το άνοιγμα λογαριασμού μέσω βιντεοκλήσης και την ηλεκτρονική υπογραφή.
Το 4th Digital Finance Forum έκλεισε με πάνελ στο οποίο φιλοξενήθηκαν εκπρόσωποι από τις τέσσερις μεγάλες τράπεζες, σε μια συζήτηση κύριο θέμα της οποίας ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ελληνικών τραπεζών.
Φανή Καμπάση
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ