24 Μαϊου 2017 ♦ Στην προσπάθεια μετατροπής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) σε διεθνή αεροπορικό κόμβο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του «Ελ. Βενιζέλος», Δημήτρης Δημητρίου, στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, οι επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας έχουν «απαγκιστρωθεί» από το ΑΕΠ της χώρας, καθώς την περίοδο 2013 - 2016 η επιβατική κίνηση του ΔΑΑ σημείωσε αύξηση 60%.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του 2016, οι διεθνείς επιβάτες αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 64,3% και οι εγχώριοι σε 35,7%. Πρώτη σε μερίδιο αγοράς είναι η Aegean Airlines με 48,7% και δεύτερη η Ryanair με 16,3%. Για το 2017, οι κυριότερες επιχειρησιακές εξελίξεις έχουν να κάνουν με τη διεξαγωγή καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, των δρομολογίων Αθήνα - Νέα Υόρκη της Emirates και του Αθήνα - Σαγκάη της Scoot. Συνολικά, το 2017 οι διεθνείς προορισμοί από το «Ελ. Βενιζέλος» είναι 107 και οι χώρες που εξυπηρετούνται 51.
Το λιμάνι του Πειραιά κέντρο πύλης και διανομής προϊόντων στην περιοχή EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική)
Κέντρο πύλης και διανομής προϊόντων στην περιοχή ΕΜΕΑ φιλοδοξεί να καταστήσει τον Πειραιά η Cosco, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (ΣΕΠ), Τάσος Βαμβακίδης.
Ο κ. Βαμβακίδης περιέγραψε τις μελλοντικές επενδύσεις του ΣΕΠ, σημειώνοντας ότι η επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ θα ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Αυτό σημαίνει, όπως διευκρίνισε, ότι η προβλήτα ΙΙΙ θα μπορεί να εξυπηρετεί έως 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το χρόνο.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, εάν σ' αυτά προστεθούν τα 3,2 εκατ. της προβλήτας ΙΙ, τότε η ΣΕΠ μπορεί να διακινεί 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση (περίπου 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διακινεί η προβλήτα Ι του ΟΛΠ). Εκτός των ανωτέρω, η ΣΕΠ, η οποία θα λειτουργεί εφέτος μία νέα αποθήκη 25.000 τ.μ. στην «Ελεύθερη Ζώνη», προσδίδει ξεχωριστή βαρύτητα στις συνέργιες με τον σιδηρόδρομο. Με βάση τις εγκαταστάσεις της μπορεί να χειριστεί μέχρι και 10 τρένα την ημέρα από το Ικόνιο προς την Κεντρική Ευρώπη .
O τομέας των logistics εξελίσσεται σε «star - sector» της ελληνικής οικονομίας
Σημαντική ήταν και η παρέμβαση του εκτελεστικού αντιπροέδρου του ομίλου της Goldair, Καλλίνικου Καλλίνικου, ο οποίος υποστήριξε ότι ο τομέας των logistics εξελίσσεται σε «star- sector» (τομέα αστέρα) της ελληνικής οικονομίας, κυρίως λόγω της γεωπολιτικής θέσης της χώρας και ειδικά των δύο λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε ο κ. Καλλίνικος, η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου αποτελεί επένδυση στρατηγικού χαρακτήρα για την ελληνική οικονομία. Είναι το πρώτο εμπορευματικό κέντρο το οποίο έχει πλήρη τον χαρακτήρα των συνδυασμένων μεταφορών, συνδεόμενο με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με το διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών Ten-T. Για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, ανάδοχος έχει ανακηρυχτεί η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair για 60 χρόνια. Συνολικά, στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ