14 Ιουνίου 2017 ♦ Σε πλήρη εξέλιξη και σύμφωνα με το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα βρίσκεται το έργο της ενοποίησης των δύο αλυσίδων My Market και Βερόπουλος, μετά την εξαγορά της τελευταίας από την METRO ΑΕΒΕ τον Φεβρουάριο του 2016.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου θα επενδυθούν περί τα 100 εκατ. ευρώ έως το 2018.
Ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία ενσωμάτωσης του δικτύου της Βερόπουλος και τόνισε ότι η εταιρεία METRO ΑΕΒΕ βαδίζει βάσει οργανωμένου σχεδίου. Τα καταστήματα που έχουν ανακαινισθεί πλήρως καταγράφουν θεαματική αύξηση πωλήσεων, σε αντίθεση με άλλα που καταγράφουν ακόμα μικρή αλλά σταθερή αύξηση πωλήσεω, από την στιγμή που «πέρασαν» στην METRO ΑΕΒΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης η πορεία της εταιρείας, με γνώμονα την απώλεια της τάξεως του 5-6% που καταγράφει σε τζίρο η αγορά, κρίνεται ικανοποιητική. Το 2016 η METRO (μαζί με τα My market και τα σημεία της Βερόπουλος) έκλεισε με τζίρο ύψους 1,15 δισ. ευρώ, (αυξημένο κατά 6,5%) ενώ κατά τη φετινή χρήση εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Στόχος είναι το 2019 το πρώην δίκτυο της Βερόπουλος να «πιάσει» τις πωλήσεις που είχε πετύχει το 2011, που ήταν και η καλύτερη χρονιά του, οπότε και ανήλθαν σε 700 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα στο πεντάμηνο του 2017, απώλειες καταγράφονται στο κανάλι της χονδρικής όπου η Metro Cash & Carry παρουσίασε πτώση τζίρου 5-6%. Στα καταστήματα My Market της εταιρείας σημειώθηκε μείωση τζίρου 2%, ενώ στα καταστήματα της Βερόπουλος αύξηση τζίρου 30%.
Με βάση στοιχεία της IRI, ο όμιλος έχει μερίδιο περίπου 11%. Το δίκτυο των καταστημάτων της METRO ΑΕΒΕ αποτελείται από 273 καταστήματα ενώ απασχολεί 10.500 εργαζόμενους.
Παράλληλα, η εταιρεία προετοιμάζει την είσοδό της στην κυπριακή αγορά. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η ανέγερση του πρώτου καταστήματος στην Κύπρο, ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται η επέκταση σε χώρες των Βαλκανίων. Επίσης, στα σχέδια της διοίκησης περιλαμβάνεται η επέκταση του δικτύου καταστημάτων στην Βόρεια Ελλάδα και στα νησιά όπου μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει μικρή παρουσία. Ειδικότερα για την Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι σχεδιάζεται το άνοιγμα δέκα νέων καταστημάτων μέσα στο 2017.
Ο κ. Παντελάδης ερωτηθείς για τις αλλαγές που συμβαίνουν στον κλάδο λιανεμπορίου τροφίμων, εκτίμησε ότι ο κύκλος των εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο αρκετές αλυσίδες και κυρίως οι μικρότερες που δεν έχουν υγιή βάση πιέζονται από την κάμψη της κατανάλωσης και τον πόλεμο τιμών.
«Δυστυχώς λιανέμποροι και προμηθευτές έχουμε εκπαιδεύσει τον καταναλωτή να επιλέγει με βάση τις προσφορές και πολλές φορές να αγνοεί άλλες ποιοτικές παραμέτρους, με αποτέλεσμα να προτιμά να αγοράσει προϊόντα σε προσφορά» ανέφερε ο κ. Παντελιάδης και πρόσθεσε ότι σχεδόν ένα στα δύο επώνυμα προϊόντα πωλείται σε προσφορά, ενώ σε συγκεκριμένες κατηγορίες (απορρυπαντικά, καλλυντικά κά,) η αντίστοιχη αναλογία είναι περίπου οκτώ στα δέκα. Επίσης πρόσθεσε, ότι η διοίκηση της METRO δεν σχεδιάζει κάποια αντίστοιχη κίνηση εξαγοράς, παραμένει ωστόσο ανοικτή σε ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν στο μέλλον.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, όποιες κινήσεις γίνουν στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων θα αφορούν κυρίως Έλληνες επενδυτές. Ωστόσο, αν ξένοι επενδυτές ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε επενδύσεις στη χώρα μας υπάρχουν πιο ελκυστικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας, όπως για παράδειγμα ο Τουρισμός, σε σχέση με το λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη.
Αναφορικά με το άνοιγμα των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ο κ. Παντελιάδης δηλώνει κατηγορηματικά αντίθετος, χαρακτηρίζοντάς το ανώφελο για τα σούπερ μάρκετ. Όπως είπε, ο καταναλωτής δεν θα καταναλώσει περισσότερα τρόφιμα ή απορρυπαντικά επειδή θα βρει το κατάστημα ανοιχτό την Κυριακή. Το συγκεκριμένο μέτρο ευνοεί τους discounters που έχουν μικρότερο εργατικό κόστος, ενώ για τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ η λειτουργία την Κυριακή είναι ζημιογόνα.
Ο κ. Παντελιάδης ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν θέλει να λειτουργεί τα καταστήματά της την Κυριακή. Ωστόσο, αν οι ανταγωνιστές ανοίγουν καταστήματα τις Κυριακές και η METRO θα αναγκαστεί σε επιλεγμένες περιπτώσεις να ανοίγει ορισμένα καταστήματά της για λίγες ώρες.
Ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε και στον νέο ρόλο που ανατέθηκε από την εταιρεία στον κ. Κωνσταντίνο Μαχαίρα. Όπως είπε, ο κ. Μαχαίρας είναι σύμβουλος Διοίκησης και στόχος της συνεργασίας του με την METRO ΑΕΒΕ είναι να μεταφέρει την μεγάλη εμπειρία που διαθέτει στο λιανεμπόριο τροφίμων στην εταιρεία. «Το δίκτυο των My Market μεγάλωσε απότομα και πρέπει να χτίσει στο μυαλό του πελάτη μια νέα εικόνα. Το πιο δύσκολο τεστ το περάσαμε. Ήταν η φάση της μετάβασης που ολοκληρώνεται. Οι επιχειρήσεις εξελίσσονται, οι καταναλωτές αλλάζουν και εμείς πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους» ανέφερε ο κ. Παντελιάδης.
Μ.Τσιβγέλη
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ