4 Απριλίου 2017 ♦ Σημαντική ενίσχυση των μεγεθών και αύξηση των μεριδίων της στην αγορά κατέγραψε το 2016 η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld ΑΕ), μέλος του Ομίλου Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, διανύοντας το δεύτερο έτος λειτουργικής κερδοφορίας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Συγκεκριμένα, η Public σημείωσε αύξηση 5,3% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 234,3 εκατ. ευρώ το 2016, από 222,5 εκατ. ευρώ το 2015. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της εταιρείας μέσα σε μία διετία έχουν επιτύχει άνοδο-ρεκόρ του τζίρου κατά 53 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία κατέγραψε, επίσης, πολύ σημαντικά αποτελέσματα σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA), βελτιώνοντας ιδιαίτερα το αποτέλεσμα του 2015. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων - EBITDA της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα 3 εκατ. ευρώ έναντι 146.000 ευρώ το 2015.
«Η ενίσχυση και βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της αλυσίδας που επιτεύχθηκε παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στη χώρα μας, στηρίχθηκε σε μία συνεπή εμπορική στρατηγική. Η Public το 2016 αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια, ενώ ακόμα περισσότεροι πελάτες προτίμησαν την αλυσίδα Public για τις εποχικές αγορές τους, όπως λόγου χάρη την κατηγορία του Back to School» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Σημαντική ήταν το 2016 η διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων της αλυσίδας με την έναρξη λειτουργίας τριών νέων καταστημάτων, δύο σε Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και ένα στην Κύπρο (Λάρνακα) με το συνολικό αριθμό των καταστημάτων το 2016 να ανέρχεται στα 51 και τον αριθμό των επισκεπτών να διαμορφώνεται στα 25 εκατ. Επιπλέον, στις επιτυχημένες εμπορικές πρωτοβουλίες της αλυσίδας τη χρονιά που μας πέρασε εντάσσονται και η πρωτοβουλία να συστήσει στους Έλληνες καταναλωτές την ημέρα Black Friday, φέρνοντας και στη χώρα μας ένα επιτυχημένο διεθνή θεσμό.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public (Retailworld AE), ο Διευθύνων Σύμβουλος, της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης, σημείωσε: «Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο, η Public κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια της σε στρατηγικές κατηγορίες με μεγάλη κερδοφορία, να μειώσει τα κόστη της και να υπογραμμίσει τη δύναμη της μάρκας αναλαμβάνοντας στοχευμένες πρωτοβουλίες. Στόχος μας και το 2017 είναι να συνεχίσουμε τη θετική μας πορεία, έχοντας ως κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας τη διαφοροποίηση, προς όφελος πάντα του πελάτη. Αρχή αυτής της διαφοροποίησης, είναι τα νέα concept stores στο Κολωνάκι και στο Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σημαντικές ήταν και οι επιδόσεις των δύο online shops της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου οι επισκέπτες ξεπέρασαν τα 40 εκατ., πραγματοποιώντας περισσότερες από 900.000 παραγγελίες, με την on-time παράδοση στην Ελλάδα & την Κύπρο να αγγίζει το 96%, και το 98% των πελατών να δηλώνει πολύ ικανοποιημένο.
Βασικός άξονας της στρατηγικής των Public το 2016 αποτέλεσε η εμπορική διαφοροποίησή τους, που στηρίχθηκε στον εμπλουτισμό της προϊοντικής τους γκάμας με πολλές αποκλειστικότητες και πρωτιές, στην έμφαση που έδωσε στην αγορά εποχικών προϊόντων, αλλά και στη βελτίωση και ενίσχυση του merchandising εντός των καταστημάτων της. Σημαντικοί ήταν και οι θεσμοί που υλοποίησε, όπως ο θεσμός των Βραβείων Βιβλίου, καθώς και ο θεσμός φωτογραφίας Public Moments, ενώ σε όλα τα Public έγιναν 1.000 δωρεάν εκδηλώσεις για το κοινό.
Επίσης, σε επίπεδο υποστήριξης απαντήθηκαν πάνω από 600.000 απορίες πελατών στο call center της εταιρίας, ενώ το τμήμα service της Public, που υποστηρίζεται από 150 εξειδικευμένους τεχνικούς, υλοποίησε περισσότερες από 200.000 επισκευές συσκευών.
Πολύ σημαντικό ήταν και το πρόγραμμα Εσωτερικής Δράσης «ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ», μία επένδυση που ξεπέρασε τις 300.000 ευρώ και αφορά σε δράσεις για το προσωπικό σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν περισσότερες από 18.500 ώρες εκπαίδευσης στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και ανάπτυξης, «Public School of Retail».
Η επιτυχημένη παρουσία της εταιρείας το 2016 στον κλάδο του λιανεμπορίου επιβραβεύτηκε με τη διάκρισή της ως Retailer of the Year, ενώ απέσπασε επιπλέον 14 σημαντικές διακρίσεις στους τομείς εξυπηρέτησης, Ανθρώπινου Δυναμικού, και Εταιρικής υπευθυνότητας, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή προσπάθεια της για βελτίωση, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ