28 Σεπτεμβρίου 2017 ♦ Πρώιμες ενδείξεις ζωής στη Γη βρήκαν Iάπωνες επιστήμονες σε καναδικά πετρώματα ηλικίας 3,95 δισεκατομμυρίων ετών.

Αν όντως πρόκειται για ίχνη ζωής -και αυτό είναι κάτι που πρέπει να επιβεβαιωθεί από άλλους επιστήμονες που ήδη μελετούν τα στοιχεία και εκφράζουν αμφιβολίες για την ακρίβεια της χρονολόγησης και των συμπερασμάτων των ιαπώνων ερευνητών- αντιπροσωπεύουν ίσως τους αρχαιότερους μικροοργανισμούς που έχουν ποτέ βρεθεί πάνω στον πλανήτη μας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τσουγιόσι Κομίγια του Πανεπιστημίου του Τόκιο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", πραγματοποίησαν ισοτοπική ανάλυση άνθρακα από ιζηματογενή πετρώματα στην περιοχή Σαγκλέκ Μπλοκ στο βόρειο Λαμπραντόρ.

Αφού έκαναν μια λεπτομερή γεωλογική ανάλυση και χρονολόγηση των πετρωμάτων, εκτιμώντας ότι έχουν ηλικία σχεδόν τεσσάρων δισεκατομμυρίων ετών, ανέλυσαν γραφίτη (μια ορυκτή μορφή του άνθρακα) από αυτά τα πετρώματα και συμπέραναν ότι αυτός έχει βιολογική προέλευση. Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε, επειδή οι αναλογίες των ισοτόπων άνθρακα σε αυτά τα πετρώματα είναι παρόμοιες με τις αναλογίες στους έμβιους οργανισμούς.

Οι μικροοργανισμοί ευνοούν την ελαφρύτερη μορφή άνθρακα (άνθρακας-12) έναντι της βαρύτερης (άνθρακας-13) και, όταν πεθαίνουν, μπορεί να ορυκτοποιηθούν και να σχηματίσουν πετρώματα, τα οποία φέρουν τα ίχνη της βιολογικής προέλευσής τους, γι' αυτό λέγονται βιογενή. Παραμένει πάντως άγνωστο τι είδους μικροοργανισμοί άφησαν το γεωχημικό αποτύπωμά τους, κάτι που μπορεί να αποκαλύψουν οι μελλοντικές έρευνες.

Η Γη σχηματίσθηκε πριν από περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια και οι ωκεανοί δημιουργήθηκαν πριν από 4,3 δισ. χρόνια. Το πότε ακριβώς «έσκασε μύτη» η ζωή, παραμένει άγνωστο και σημείο επιστημονικής διαμάχης.

Οι ενδείξεις για την ύπαρξη ζωής στην αρχέγονη Γη είναι πολύ σπάνιες, καθώς είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν σήμερα πάνω στον πλανήτη μας -και μάλιστα σε καλή κατάσταση- αρχαία πετρώματα ηλικίας 3,6 έως 4 δισεκατομμυρίων ετών.

Τα αρχαιότερα έως τώρα ίχνη γραφίτη πιθανής βιολογικής προέλευσης έχουν ανακαλυφθεί σε ιζηματογενή πετρώματα ηλικίας 3,7 έως 3,8 δισ. ετών στην περιοχή Ιζούα της νοτιοδυτικής Γροιλανδίας. Σε ακόμη παλαιότερα πετρώματα περίπου τεσσάρων δισεκατομμυρίων ετών στον Καναδά και στη Γροιλανδία στο παρελθόν δεν είχαν βρεθεί ίχνη ζωής, όπως αυτά που τώρα πιστεύουν ότι βρήκαν οι ιάπωνες ερευνητές.

Μετά και τα νέα ευρήματα, ορισμένοι επιστήμονες θεωρούν πλέον πιθανό ότι η αρχέγονη ζωή αναπτύχθηκε στη Γη πριν από τουλάχιστον τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια, σε μια κατακλυσμική περίοδο στη διάρκεια της οποίας ο πλανήτης μας βομβαρδιζόταν από αστεροειδείς και κομήτες (ο λεγόμενος «Ύστερος Βαρύς Βομβαρδισμός» που κράτησε έως πριν από 3,8 δισ. έτη), σε βαθμό που η επιφάνεια του πλανήτη μας μάλλον θα ήταν λιωμένη. Ακραίες εποχές ακόμη και για σκληροτράχηλα βακτήρια...

Αν όμως όντως τα κατάφεραν στην τότε εχθρική Γη, μπορεί κάλλιστα να τα έχουν καταφέρει προ καιρού και σε άλλους εχθρικούς πλανήτες και αυτό δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες στους αστροβιολόγους ότι είναι θέμα χρόνου να βρουν εξωγήινους έμβιους οργανισμούς.

Το Ελ Σαλβαδόρ λέει «όχι» στο ΔΝΤ για το bitcoin

3 Φεβρουαρίου 2022 ♦ «Κανένας διεθνής οργανισμός δεν πρόκειται να μας

Τι δείχνει για την τιμή του bitcoin το νέο πολυετές χαμηλό των αποθεμάτων του στα ανταλλακτήρια

2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Σύμφωνα με τα on-chain στοιχεία, το απόθεμα

Ακόμα δύο νομοσχέδια για τα κρυπτονομίσματα από την γερουσιαστή της Αριζόνας

2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Η γερουσιαστής του ρεπουμπλικανικού κόμματος, Wendy Rogers,

Τι δείχνουν τα επιτόκια χρηματοδότησης του bitcoin που είναι αρνητικά για περισσότερο από μια εβδομάδα

1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Τα επιτόκια χρηματοδότησης bitcoin παραμένουν κατά κύριο

Ο όγκος συναλλαγών στο δίκτυο του bitcoin ξεπέρασε αυτόν της American Express

1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Έρευνα της NYDIG διαπίστωσε ότι οι συναλλαγές

Τι σημαίνει για την αγορά η αύξηση της δυσκολίας εξόρυξης bitcoin σε ιστορικό υψηλό

31 Ιανουαρίου 2022 ♦ H δυσκολία εξόρυξης bitcoin σημείωσε πρόσφατα νέο

• Mike McGlone

Mike McGlone: Το bitcoin θα ξεχωρίσει από το "κοπάδι" των κρυπτονομισμάτων το 2022

27 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο επικεφαλής στρατηγικής ανάλυσης του Bloomberg πιστεύει

Michael Saylor: Γιατί πέφτει η αγορά κρυπτονομισμάτων

26 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MicroStrategy, Michael Saylor,

ΟΔΗΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟ BITCOIN

• Τι είναι το bitcoin; +

To bitcoin είναι μια μορφή ψηφιακού νομίσματος, που δημιουργείται και διατηρείται σε ηλεκτρονική μορφή. Δέν υπάρχει κανείς ο οποίος να

• Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του bitcoin; +

Το bitcoin έχει αρκετά σημαντικά χαρακτηριστικά που το ξεχωρίζουν από τα ελεγχόμενα-από-κυβερνήσεις νομίσματα.

• Γιατί να χρησιμοποιήσετε το Bitcoin; +