13 Μαϊου 2017 ♦  Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Επτά» της ΕΡΤ1 και τη δημοσιογράφο κ. Βάλια Πετούρη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλωσορίζω τον κ. Σπίρτζη για να συζητήσουμε όλα αυτά τα θέματα αλλά και τα θέματα που αφορούν τις υποδομές και τις τηλεπικοινωνίες και είναι πολλά. Είναι οι οδικοί άξονες, είναι η κατάσταση στον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη όπου αρχίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις, ένα πολύ σοβαρό θέμα, είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι η επέκταση των γραμμών του μετρό, πολλά τα θέματα. Αλλά να αρχίσουμε από την οικονομία που μας αφορά άμεσα. Από τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στη ρύθμιση του χρέους, να δούμε τις εξελίξεις αυτές όπως τις κατέγραψε στο βίντεο η Μανιώ Μάνεση και μετά συζητάμε. (Μετάδοση οικονομικού ρεπορτάζ). Λοιπόν κ. υπουργέ τη στιγμή που ανοίγει ουσιαστικά η συζήτηση πλέον για το χρέος στους κόλπους των 7 πιο ανεπτυγμένων χωρών του κόσμου έρχονται και τα μέτρα στη βουλή. Ένα πακέτο 4,5 δις. και σας κατηγορούν ότι βρίσκεστε σε πλήρη αναντιστοιχία και με τις προεκλογικές σας εξαγγελίες, σας κατηγορεί η αντιπολίτευση, και με τη φιλοσοφία σας πρώτα ο άνθρωπος και μετά οι αριθμοί. Εδώ βλέπουμε ότι οι αριθμοί μπαίνουν μπροστά και είναι 4,5 δις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο άνθρωπος μπαίνει μπροστά. Η αντιπολίτευση θέλει να ξεχνάει. Θέλει να ξεχνάει ότι έγιναν εκλογές τον Σεπτέμβρη μετά από μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση του πρωθυπουργού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για την οποία σας κατηγορεί ότι χάσατε χρόνο και χρήμα, 80 δις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλά η αντιπολίτευση μας κατηγορεί για διάφορα, θα τα πούμε στην πορεία αυτά και να δούμε πόσο στέκει η επιχειρηματολογία της αντιπολίτευσης και πόσο στέκουν και επί μέρους επιχειρήματα σε διάφορους τομείς γιατί πολλά από αυτά είναι να γελάει κανείς. Παρότι οι κυβερνητικές θέσεις και απόψεις συνήθως κρύβονται από τα συστημικά ΜΜΕ, ή από την πλειοψηφία τους. Επομένως να θυμηθούμε ότι η διαπραγμάτευση έγινε από τον Έλληνα πρωθυπουργό, δεν κρύφτηκε από τον ελληνικό λαό, και όχι μόνο δεν κρύφτηκε αλλά τέθηκε και στην κρίση του στις εκλογές του Σεπτεμβρίου. Εμείς υλοποιούμε με συνέπεια αυτό που είπαμε στον ελληνικό λαό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλετε να πείτε δηλαδή ότι τον Σεπτέμβριο είπατε στον ελληνικό λαό ότι θα έρθουν μέτρα ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Και ποια ήταν η συμφωνία με δυο λόγια. Ήταν ότι θα συνεχιστεί να εφαρμόζεται μία νεοφιλελεύθερη, ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική που έχει δεσμεύσει τη χώρα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις για να τελειώσει η πρώτη και η δεύτερη αξιολόγηση προκειμένου να έχουμε διευθέτηση του χρέους. Αν δεν τελειώσει αυτή η περιπέτεια της χώρας μας, αν η χώρα δεν βγει στις αγορές, αν το χρέος δεν διευθετηθεί ώστε να γίνει βιώσιμο, ο ελληνικός λαός δεν υπάρχει περίπτωση να βγει από αυτή την κρίση που έχει μπει από αυτή την περιδίνηση της ύφεσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. υπουργέ έχουμε ήδη τα πρώτα mail των τηλεθεατών, παρά το γνωρίζετε πλέον, δεν χρειάστηκε να το πω, στείλτε τα mail σας στη γνωστή διεύθυνση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., και σας ρωτούν ότι στο θέμα αυτό τότε τι διαφορετικό έχετε από τη ΝΔ. Γιατί και η ΝΔ αυτό έλεγε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολλά. Πολλά και μπορείτε να το δείτε στην διαφορετική αντιμετώπιση στις διαπραγματεύσεις που έγιναν. Εγώ μπορώ να σας μιλήσω για τις τελευταίες ας πούμε διαπραγματεύσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή υποθέτω ότι εννοούν οι τηλεθεατές μέτρα και πριν, μέτρα και τώρα. Για να σωθεί η χώρα και η ελληνική οικονομία και πριν, στο όνομα του να σωθεί η χώρα και η ελληνική οικονομία με τη ρύθμιση του χρέους και τώρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιδερμικά αυτό θα έβλεπε κανείς αλλά πάμε λίγο στην ουσία. Η ΝΔ πάντα μας κατηγορεί ότι αργήσαμε εκτός από την αρχική κατά τη γνώμη της καθυστέρηση για τη δεύτερη αξιολόγηση τώρα. Τι εννοεί καθυστερήσαμε και αργήσαμε ; Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και άλλα στελέχη έλεγαν να μην ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, να μην υπάρξει συμφωνία, για να πάμε σε εκλογές, η κα. Μπακογιάννη έλεγε τελειώστε την αξιολόγηση όπως, όπως. Δεχθείτε όλα τα μέτρα. Δεν έγινε ούτε το ένα ούτε το άλλο. Κατορθώσαμε και κερδίσαμε πάρα πολλά πράγματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας λέγανε κλείστε την αξιολόγηση γιατί χάνουμε χρόνο αλλά σας επέρριπταν ευθύνες για το που φτάσαμε στο να δεχθούμε αυτό το πακέτο των μέτρων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιο πακέτο αφού δεν το ήξεραν των μέτρων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε, καλά είχαν διαφανεί. Τα κακά μαντάτα τα είχαμε ακούσει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είχε διαφανεί ότι κερδίζουμε για κάθε άσχημο μέτρο, για κάθε ευρώ, ένα ανταποδοτικό μέτρο για να μην βαρύνει, βεβαίως τα αντίμετρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα πάλι εδώ υπάρχει ένσταση και σας λένε ότι για να εφαρμοσθούν τα αντίμετρα θα πρέπει να πιάσετε το πλεόνασμα το 3,5% και μετά επιπλέον. Άρα θα πάτε σε ένα πλεόνασμα γύρω στο 5,5% και επειδή δεν θα μπορέσουμε να το βγάλουμε δεν θα υπάρξουν αντίμετρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάμε πάλι. Η δέσμευση είναι για 3,5%. Σωστά; Σωστά. Μετά τη συμφωνία που έκανε ο Έλληνας πρωθυπουργός και αυτό σωστό γιατί αν παίρνανε τη συμφωνία της ΝΔ και εκεί είναι η διαφορά, το 2019 δεν θα είχαμε 3,5%, θα είχαμε πολύ περισσότερο. Και θα είχαμε πολύ περισσότερο και φέτος και του χρόνου και το 2019. Ωραία. Για να μην ξεχνάμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επί του πρακτέου όμως σε σχέση, ναι, εννοείτε ότι η ΝΔ είχε υπογράψει συμφωνία μνημόνιο με 4,5% πλεόνασμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είχε συμφωνήσει με 4,5%, 5% πολλά άλλα. Πάμε να δούμε τώρα, στη συνέχεια το ΔΝΤ ήθελε μεγαλύτερο πλεόνασμα από το 3,5%. Και αυτό που πέτυχε η ελληνική κυβέρνηση είναι αν πάμε ένα ευρώ πάνω από το 3,5% αυτό το ένα ευρώ θα επιστρέψει σε κοινωνικές δράσεις, σε ελάφρυνση των Ελλήνων πολιτών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουν όμως, έχουν κοστολογηθεί τα αντίμετρα και είναι γύρω στα αντιστοίχως άλλο 3,5% έτσι δεν είναι; 3,5 με συγχωρείτε, 4,5 δις. Σε αυτή την περίπτωση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πόσο τοις εκατό δηλαδή ; Είναι 3,5% συν 1%. Αυτό το 1% αν πιαστούν οι στόχοι του πάνω από 3,5% επιστρέφουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλο το πακέτο των αντιμέτρων ή για κάθε ένα στόχο, κάθε μονάδα που πιάνουμε είναι ένα μέτρο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για κάθε μονάδα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δεν θα πάμε σε ένα μεγάλο πλεόνασμα σε αυτή την περίπτωση ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Γιατί φέτος δεν πήγαμε; Το 2016.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείτε το επταπλάσιο.

Υπουργός : Βεβαίως. Δεν πήγαμε ; Γύρισαν, αυτά δεν είναι μια πρόβλεψη θετική για την κοινωνία ;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι σκληρά μέτρα όμως έτσι ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως είναι πολύ σκληρά μέτρα και να σας πω κάτι. Δεν υπάρχει περίπτωση αν δεν γυρίσουμε σελίδα, δεν ολοκληρώσουμε αυτόν τον άθλιο υφεσιακό και αντικοινωνικό κύκλο που μας έβαλε η ΝΔ και οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού να φύγουμε από την συνεχή ύφεση και το συνεχή «αποδεκατισμό» της ελληνικής κοινωνίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ζωή θα δείξει κ. υπουργέ ποιος έχει δίκιο ή εσείς ή η αντιπολίτευση. Καλώς ή κακώς θα το δείξει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει δικαιωθεί η αντιπολίτευση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ εγώ θέλω να σας ζητήσω να σχολιάσετε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και δεν βάζει και μυαλό κα. Πετούρη γιατί ακούσαμε χθες τον κ. Μητσοτάκη στην ομιλία του στο ΣΕΦ να συνεχίζει το γνωστό νεοφιλελεύθερο δογματισμό των απολύσεων από το δημόσιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπε όχι απολύσεις, κινητικότητα νομίζω αυτό είπε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό το είχε πει πριν 2 μήνες 3. Χθες είναι, εξαρτάται ξέρετε το χώρο που μιλάει και απευθύνεται ο κ. Μητσοτάκης. Χθες είπε ότι θα δώσει στον ιδιωτικό τομέα τις διευθύνσεις διοικητικού και της μισθοδοσίας από ότι κατάλαβα του δημόσιου τομέα. Είπε ότι οι καθαρίστριες αποτελούν πολύ μεγάλο πρόβλημα για το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή οι εργολαβίες που έφτιαξε η ΝΔ και ο εργασιακός μεσαίωνας που έχει προβλέψει ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να νομίζει ότι αποτελούν πρόβλημα. Επίσης πρόβλημα για τον κ. Μητσοτάκη είναι οι σχολικοί φύλακες και πολλοί άλλοι τομείς του δημοσίου που θέλουν να τα πάνε στον ιδιωτικό τομέα. Και αυτό δείχνει και αυτή την πλαστή εικόνα που θέλει να δείξει ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ προς τα έξω ότι εκπροσωπεί τον ιδιωτικό τομέα. Από που εκπροσωπούν αυτοί οι άνθρωποι τον ιδιωτικό τομέα; Πότε βγήκαν και δούλεψαν στον ιδιωτικό τομέα οι ίδιοι; Πότε στάθηκαν στην ουρά της εφορίας, της τράπεζας, των δημόσιων υπηρεσιών; Και το λέω αυτό έτσι για να συνεννοηθούμε επιτέλους γιατί είναι πολύ καλό να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας όλοι. Η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης εκπροσωπεί έναν ιδιωτικό τομέα κρατικοδίαιτο, χειρότερο, και με χειρότερες παθογένειες από τον δημόσιο τομέα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άκουγα χθες τον κ. Βαρουφάκη στον ΣΚΑΙ τον πρώην υπουργό οικονομικών, τον πρώτο υπουργό οικονομικών των κυβερνήσεών σας που έπαιξε έναν καθοριστικό ρόλο εκείνη την εποχή, να λέει ότι το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης θεωρούσε ότι ήταν ανέφικτο με το που εξαγγέλθηκε, ότι το αποδόμησε σε ένα άρθρο του στο διαδίκτυο, και ότι του είπαν κυβερνητικά στελέχη ότι, και ήταν έτοιμος να παραιτηθεί είπε ο κ. Βαρουφάκης, και του είπαν κυβερνητικά στελέχη ότι εντάξει τώρα εσύ δεν είσαι κομματικό μέλος του ΣΥΡΙΖΑ αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορείς να το παρακάμψεις το πρόγραμμα και δεν δεσμεύεσαι. Έχετε ένα σχόλιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ισχύουν αυτά τα πράγματα για όνομα του Θεού. Δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ένα σταλινικό κόμμα που έχει τέτοιου είδους δομές και λογικές, έτσι, για όνομα του Θεού και αυτό το έχει δείξει με πλέρια δημοκρατία μέσα στις διαδικασίες του κόμματος δεν χρησιμοποιεί τέτοια κόλπα και τέτοια τερτίπια και αφήνει όλες τις φωνές, όλα τα ρεύματα που έχουν συγκεκριμένη όμως πολιτική και κατεύθυνση να εκφράζονται και να διατυπώνουν έτσι με μεγάλη ελευθερία τις απόψεις τους. Για το μόνο που δεν μπορεί να κατηγορηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ είναι για ένα κόμμα σταλινικού τύπου, για όνομα του Θεού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Λοιπόν θα ήθελα πριν πάμε στα του τομέα σας που είπαμε ότι είναι πολλά και είναι πολύ σημαντικά θέματα, θα ήθελα λίγο να σχολιάσετε κάποιες αποφάσεις της δικαιοσύνης από τις τελευταίες ημέρες, έτσι δημιούργησαν αίσθηση. Η μία είναι η απόφαση για την μη παράταση των συμβάσεων που αφήνει στον αέρα χιλιάδες συμβασιούχους, η άλλη είναι για την απομάκρυνση διοικήσεων των νοσοκομείων όπου δικαίωσαν τους πρώην διοικούντες των νοσοκομείων και θα πρέπει, εσείς θα μου το πείτε, αλλά φαντάζομαι ότι θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει αποζημιώσεις και μετά υπάρχει και μία απόφαση του ΕΣΡ όπου λέει ότι η χώρα έχει τις υποδομές για 9 έως 11 κανάλια και μάλιστα το θέμα αυτό άπτεται και των αρμοδιοτήτων σας, των τηλεοπτικών αδειών. Τι συμβαίνει εδώ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Δεν τις έχω πια αυτές τις αρμοδιότητες, τις έχουν ορθά κατά τη γνώμη μου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α, έχουν φύγει, έχετε δίκιο από τον σχηματισμό της τελευταίας κυβέρνησης έχουν πάει στο υπουργείο ψηφιακής πολιτικής, έχει όλο το πακέτο ο κ. Παππάς. Αλλά ως πολιτικό στέλεχος μπορείτε να το σχολιάσετε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, και ως μηχανικός μπορώ να το σχολιάσω. Λοιπόν, να ξεκινήσουμε από το τελευταίο και να πάμε και στα άλλα θέματα. Η χώρα έχει υποδομές για περισσότερα από 9 έως 11 κανάλια σε σχέση με τις συχνότητες που υπάρχουν. Το θέμα είναι να αξιολογήσει κανείς αν συμφέρει να έχει αυτές τις συχνότητες στον ελληνικό λαό και αν αντέχει η αγορά, η τηλεοπτική αγορά 9 με 11 κανάλια. Και 20 κανάλια μπορεί να αντέχει σε σχέση με τις συχνότητες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή μιλάτε τώρα για τις συνθήκες εργασίας μετά και όλα αυτά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, μιλώ για τον διαγωνισμό που έκανε η ΕΕΤΤ επί ΝΔ όταν έδωσαν τις τηλεοπτικές συχνότητες για ελάχιστα χρήματα, όταν το ένα τρίτο αυτών των συχνοτήτων που δόθηκαν για άλλους σκοπούς όπως είναι οι συχνότητες των τηλεπικοινωνιών, πήραμε 30 plus περίπου χρήματα, δηλαδή αν θυμάμαι καλά 384 εκατομμύρια πήραμε από την κινητή τηλεφωνία και ελάχιστα αν θυμάμαι 15, 11 ή κάπου εκεί ήταν το ποσό που έδωσε η Digea για τριπλάσιο εύρος συχνοτήτων. Άρα βεβαίως τεχνικά μπορεί να χωράει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά ουσιαστικά λέτε δεν χωράει. Για σχολιάστε μου και τις άλλες δύο αποφάσεις γιατί εδώ σε αυτή την εκπομπή τη συνέντευξη την καθορίζουν οι τηλεθεατές και υπάρχει πλήθος mail και ερωτημάτων για τα θέματά σας, του υπουργείου σας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάμε και στις αποφάσεις της δικαιοσύνης. Οι αποφάσεις της δικαιοσύνης θέλω να ξεκαθαρίσω είναι απόλυτα σεβαστές αλλά πραγματικά είναι λίγο άκομψο για τη δικαιοσύνη να υπάρχουν όργανά της που έχουν σταθερές ψήφους όταν εξετάζουν θέματα που έχουν και πολιτική χροιά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι εννοείτε ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εννοώ ότι στο ελεγκτικό συνέδριο υπάρχει μία σταθερή αν θέλετε διαδικασία, αποτέλεσμα μάλλον ψηφοφοριών που είναι 14 – 11. Συνέχεια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι συσχετισμός λέτε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι συσχετισμός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τι προτείνετε ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ή μπορεί να είναι συσχετισμός αλλά πρέπει η δικαιοσύνη κάποια στιγμή να μας το εξηγήσει αυτό και τα όργανά της.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως είναι δυνατόν να μην αλλάζουν οι θέσεις των μελών λέτε; Τι λέτε ότι είναι προκατειλημμένοι ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω κ. Πετούρη. Θα σας πω ένα άλλο θέμα. Εγώ είχα στείλει στο ελεγκτικό συνέδριο να εξετάσουν δύο συμβάσεις που δεν είχαν περάσει από το ελεγκτικό συνέδριο και να μας πουν αν έπρεπε να περάσουν από τον έλεγχο του ελεγκτικού συνεδρίου πριν νομοθετηθούν. Η μία είναι η σύμβαση της Digea, η άλλη είναι η σύμβαση του ΟΑΣΘ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δύο σοβαρές, σοβαρότατες και οι δύο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με 14 – 11 λοιπόν το ελεγκτικό συνέδριο έκρινε ότι εφόσον έχουν νομοθετηθεί δεν μπορεί να πει αν έπρεπε να περάσουν από το ελεγκτικό συνέδριο νωρίτερα ή όχι. Πως το κρίνετε εσείς αυτό ;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ δεν μπορώ να το κρίνω. Δεν μπορώ να κρίνω απόφαση της δικαιοσύνης, καταγράφεται αυτό που λέτε, δηλαδή υπονοείτε κάτι πολύ σοβαρό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ούτε εγώ. Δεν σχολιάζω ούτε υπονοώ τίποτα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταγράφεται, υπονοείτε κάτι πολύ σοβαρό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ λέω ότι σε τρία διαφορετικά θέματα που έχουν πολιτική χροιά το ελεγκτικό συνέδριο τελείως τυχαία έχει βγάλει από αυτά που γνωρίζω τουλάχιστον αποφάσεις με 14 – 11.

· ΟΑΣΘ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε στον ΟΑΣΘ, όπου η επανακρατικοποίηση της επιχείρησης έχει προκαλέσει φοβερές αντιδράσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις. Αυτό δεν θέλετε να κάνετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Εμείς δεν θέλουμε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί αυτό σας κατηγορούν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ας κατηγορούν για ότι θέλουν. Εμείς θέλουμε να κάνουμε δύο νέους δημόσιους φορείς. Αυτοί οι νέοι δημόσιοι φορείς θα είναι στο πρότυπο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας ως δομή, ως μοντέλο λειτουργίας, όπως είναι δηλαδή ο ΟΑΣΑ, που κάνει τον σχεδιασμό, τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και πρέπει να διευρυνθεί και ο ρόλος του ΟΑΣΑ, διότι δεν μπορεί να υπάρχουν περιοχές στην Αττική, που εξυπηρετούνται και θα συνεχίζουν να εξυπηρετούνται από τα αστικά ΚΤΕΛ, που δεν θα εμπίπτουν στον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ. Το ίδιο ισχύει και για τη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε λοιπόν δύο νέους δημόσιους φορείς, οι οποίοι θα κάνουν έναν σχεδιασμό που θα συνάδει με το συμφέρον και το ποιοτικό έργο των αστικών μεταφορών της Θεσσαλονίκης. Αυτό δεν υπάρχει σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει ένα σχέδιο για το πώς θα γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί εδώ υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι λογικό και υπάρχουν εργαζόμενοι πάρα πολλά χρόνια στο σημερινό σχήμα και είναι λογικό στις μέρες που ζούμε να αισθάνονται την μέγιστη ανασφάλεια, ότι αν βρεθούν χωρίς δουλειά, πιθανότατα θα πεινάσουν. Δεν θα βρουν δουλειά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά είναι λυμένα θέματα. Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, παρότι έχουν προσληφθεί με αδιαφανέστατες διαδικασίες, για να μην πω και τα υπόλοιπα που ακούγονται. Έχει προβλεφθεί λοιπόν ότι όλοι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ θα μετακινηθούν χωρίς να χαθεί ούτε μια θέση εργασίας στους νέους φορείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι διασφαλισμένη η θέση τους δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και το μετοχικό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό όμως που γίνεται στη Θεσσαλονίκη είναι κάτι άλλο. Στη Θεσσαλονίκη έχουμε από το 1957 ένα μόρφωμα, γιατί κανείς δεν ξέρει αν ο ΟΑΣΘ είναι ανώνυμη εταιρεία. Είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου; Είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου; Κανείς δεν ξέρει τι είναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από το κράτος πως αντιμετωπίζεται; Από την εφορία πως αντιμετωπίζεται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αντιμετωπίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών ως φορέας της γενικής κυβέρνησης, γιατί πάνω από το 50% των εσόδων του προκύπτουν από το ελληνικό δημόσιο. Και σωστά αντιμετωπίζεται έτσι. Από εκεί και πέρα λοιπόν ο ΟΑΣΘ είναι ένα μόρφωμα, το οποίο ιδρύθηκε με βασιλικό διάταγμα το 1957. Έχει μια σκανδαλωδώς ευνοούμενη για αυτόν σύμβαση από το 1957. Να δούμε λίγο τα απόλυτα νούμερα. 75 περίπου εκατομμύρια είναι η τακτική επιδότηση από το Υπουργείο Μεταφορών για τον ΟΑΣΘ. 78 εκατομμύρια δίνουμε στον ΟΑΣΑ, που περιλαμβάνει και τα λεωφορεία και το μετρό η επιδότηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε ότι είναι ασύμφορη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι θα συνεχίσω δεν τελείωσα, διότι ο ΟΑΣΘ κάθε χρόνο ζητά άλλα τόσα περίπου για την μετακίνηση των φοιτητών, των μαθητών, των συμπολιτών μας, που έχουν ειδικά προβλήματα και καλύπτεται από το Υπουργείο Εργασίας. Πως γίνεται ένας φορέας που έχει το ίδιο αντικείμενο με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που είναι ιδιωτικός και κατά τα λεγόμενα της ΝΔ οι ιδιωτικοί φορείς θα έπρεπε να ρίχνουν το κόστος, να λειτουργούν με ποιότητα. Δεν συγκρίνονται… όταν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας οι εργαζόμενοι παλεύουν πραγματικά και βάζουν πλάτη για να έχουμε το μεταφορικό έργο που έχουμε, το οποίο θέλουμε να το βελτιώσουμε προφανώς, δεν είναι κανείς ικανοποιημένος. Θέλουμε ακόμη καλύτερα να πάμε. Πως γίνεται αυτός ο ιδιωτικός φορέας με μετόχους, με μια άλλη λειτουργία να μας κοστίζει διπλάσια και να έχει το ένα τέταρτο περίπου του στόλου των λεωφορείων; Πως γίνεται; Αυτός είναι ο ιδιωτικός τομέας που η ΝΔ υπερασπίζεται. Αυτός είναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε ότι οι θέσεις εργασίας είναι διασφαλισμένες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ζήτημα είναι με ποιο σχέδιο θα περάσουν οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπως είπατε σε δύο επιχειρήσεις υπό την εποπτεία του δημοσίου. Αν θα συμμετέχουν οι δήμοι σε αυτό το σχέδιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως θα συμμετέχουν οι δήμοι και έγινε διαβούλευση με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης και με την ΠΕΔ. Έγινε διαβούλευση με τους εργαζόμενους στο συμβούλιο αστικών μεταφορών Θεσσαλονίκης. Έγινε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης, με όλα τα επιμελητήρια, που εκείνοι έχουν αίτημα ως κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς της πόλης να συμμετέχουν. Προβλέπεται στο σχέδιο νόμου και στη διαβούλευση που κάναμε εκτός απ’ τη θεσμική πρόβλεψη να έχουνε κάποια μέλη στο διοικητικό συμβούλιο και οι δήμαρχοι και η περιφέρεια και οι φορείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με το μετοχικό τι γίνεται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό θέλω να σας πω. Προβλέπεται αν θέλουν οι δήμοι να μετέχουν, να μπορούν να μετέχουν μέχρι ενός ποσοστού 49% και όχι με χρήματα γιατί δεν έχουν χρήματα, με την περιουσία τους. Οπότε βεβαίως υπάρχουν όλες αυτές οι προβλέψεις. Αυτό όμως που δεν θα συνεχιστεί. Αυτό σας το υπογράφω είναι οι σπατάλες που γίνονται στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, για να μπαίνουν δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο στις τσέπες κάποιων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί κατά τη γνώμη σας υπάρχουν τόσο έντονες αντιδράσεις. Γιατί οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους. Θα κατέβουν…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι. Καταρχάς οι σκέτα εργαζόμενοι και θα πω γιατί εννοώ σκέτα εργαζόμενοι. Οι απλά εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έχουν απόλυτα δίκιο. Είναι εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν πληρώνονται για ένα ή για δύο μήνες. Δεν είναι πραγματικά τρομερό ένας φορέας που επιδοτείται με εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο να μην πληρώνει τους εργαζόμενους; Δεν είναι τρομερό; Το ένα είναι αυτό. Το δεύτερο είναι ότι υπάρχει και άλλη κατηγορία εργαζόμενων. Η δεύτερη κατηγορία εργαζομένων είναι και μέτοχοι στον ΟΑΣΘ. Δεν είναι το ίδιο. Και έχουμε προβεί σε ελέγχους. Υπάρχουν ευρήματα. Δεν τηρούνται οι διαδικασίες ως όφειλαν, ως φορέας της Γενικής Κυβέρνησης από τον ΟΑΣΘ. Ούτε στις προμήθειες, ούτε σε διαγωνισμούς σε άλλα θέματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάτε για κακοδιαχείριση αυτή τη στιγμή.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι… Ο ΟΑΣΘ επικαλείται ότι δεν είναι φορέας της Γενικής Κυβέρνησης, είναι μια ιδιωτική εταιρεία. Αυτός ο γόρδιος δεσμός, προς όφελος των πολιτών της Θεσσαλονίκης, πρέπει να τελειώσει. Πρέπει να λάβει τέλος.
Θέλω να πω και κάτι, γιατί μιλάμε για την Θεσσαλονίκη. Με εντολή του Πρωθυπουργού πήγα πριν από δύο μέρες σε ένα σχολείο στον Εύοσμο, στο 25ο. Σας καλώ να στείλετε ένα συνεργείο να δείτε που κάνουν οι μαθητές μάθημα. Το να φτιάξουμε ένα νέο σχολείο κοστίζει 3, 4 εκατομμύρια το πολύ. Δεν μπορούμε να δίνουμε εκατό τόσα εκατομμύρια στον ΟΑΣΘ, όταν έπρεπε να δίνουμε πολύ λιγότερα, απ’ ότι στην Αθήνα, γιατί είναι και ιδιωτικός φορέας και να μην μπορούμε να κάνουμε κάποια σχολεία στη Θεσσαλονίκη. Και δεν είναι το μόνο σχολείο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Πάμε να δούμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο ιστορικό με την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων από την εποχή του Χαριλάου Τρικούπη…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι εγώ νόμιζα για τον ΟΑΣΘ θα έχετε ένα ιστορικό…από το 1957…καλό είναι να το δείτε κι αυτό….

· Σιδηρόδρομοι

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μετά από αυτό το ιστορικό διαφωτιστικό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να δώσουμε συγχαρητήρια στην κ. Μάνεση. Εύχομαι να βλέπει το ιστορικό αυτό και η ΝΔ, γιατί πριν από μια βδομάδα ο κ. Μητσοτάκης με κατήγγειλε ότι κλαίω για την πώληση του ΟΣΕ, που δεν πωλείται. Όπως γνωρίζετε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωλείται. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι υπόλοιποι φορείς του σιδηροδρόμου έσπασαν από τον Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, διότι είχαμε μια καταπληκτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που φόρτωσαν τον ΟΣΕ με ρουσφέτια, με συμβάσεις δισεκατομμυρίων, με σκάνδαλα όπως στη SIEMENS.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά εδώ σας κατηγορούν ότι την πουλήσατε έναντι πινακίου φακής. Ούτε 50 εκατομμύρια, ενώ περιμένανε τουλάχιστον τα 300.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να δούμε τι πουλήσαμε όμως. Πουλήσαμε 700 εκατομμύρια, που κατηγορείται η χώρα για κρατικές ενισχύσεις, μαζί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός κι αν θέλαμε να φορτώσουμε άλλα 700 εκατομμύρια τους Έλληνες πολίτες, με ευθύνη της ΝΔ. Είναι θέμα που το έχει χειριστεί ο κ. Χατζηδάκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έλλειμμα λέτε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι έλλειμμα. Κρατικές επιδοτήσεις στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό μας κατηγορούν, είναι ανοιχτός φάκελος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Αν άνοιγε αυτό το θέμα, έχει πολλές πιθανότητες να ανοίξει και ένα άλλο θέμα, που επίσης υπάρχει φάκελος από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, για κρατικές ενισχύσεις στον ΟΣΕ, που δεν θα μιλούσαμε για 800 εκατομμύρια, αλλά από 5 έως 12 δις. Όλο αυτό το θεάρεστο λοιπόν έργο της ΝΔ έρχεται τώρα και μας κατηγορεί, που πουλήσαμε φθηνά δήθεν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για να δούμε λοιπόν τι πουλήσαμε. Το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, οι μηχανές, τα βαγόνια κτλ, έχουν έρθει στην περιουσία του ελληνικού δημοσίου, στο Υπουργείο Μεταφορών. Δεν πωλούνται δηλαδή τα τρένα και τα βαγόνια. Η σιδηροδρομική υποδομή ανήκει στον ΟΣΕ, που δεν πωλείται. Δεν πουλιούνται οι γραμμές. Η περιουσία η ακίνητη του ΟΣΕ, ανήκει στον ΟΣΕ και για να κλείσει ο φάκελος που υπάρχει θα έρθει στο ελληνικό δημόσιο. Ούτε αυτό πουλιέται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα δρομολόγια ποιος θα τα χαράζει; Εμείς ή οι Ιταλοί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο ΟΣΕ χαράζει τα δρομολόγια. Άρα αυτό που επί της ουσίας πωλείται είναι μια εταιρεία κέλυφος που κάνει σιδηροδρομικές μεταφορές. Ένα προσωπικό πραγματικά αξιέπαινο. Γιατί μέσα από πολύ δύσκολες συνθήκες, μέσα από ένα απαξιωμένο τροχαίο υλικό, μέσα από σιδηροδρομικό υποδομή απαξιωμένη, κρατάει στη ζωή όλες αυτές τις δεκαετίες τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αυτό πουλήσαμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι ερωτήσεις που αφορούν σε αυτό τον τομέα των μεταφορών είναι: Γιατί δεν υπάρχει στους σιδηροδρόμους εύκολη πρόσβαση, για άτομα με ειδικές ανάγκες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει γιατί ο ελληνικός σιδηρόδρομος ήταν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις εγκαταλειμμένος. Αρκεί να σας πω. Εντάξει το ξέρει όλος ο κόσμος ότι γενικά η ΝΔ και η δεξιά με τα μέσα σταθερής τροχιάς είχε θέμα. Ιστορικά, ξήλωνε το τραμ παλιότερα, δεν επέκτεινε και δεν έκανε σιδηροδρομικά έργα. Είναι γνωστά αυτά. Τα έδειξε και το ρεπορτάζ. Ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν ήταν σε αυτή τη λογική προφανώς, για αυτό και έκανε σιδηροδρόμους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνετε κάτι για αυτό εσείς τώρα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς ολοκληρώνουμε τα έργα της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, φέτος, δηλαδή το Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι το 2018 θα έχει ολοκληρωθεί και το 2019, θα μας μένει ένα τμήμα για τη σύνδεση με την Πάτρα. Είμαστε σε διαβούλευση με τους φορείς της Αχαΐας και του δήμου Πατρέων, για να βρούμε τη βέλτιστη λύση και για την πόλη της Πάτρας, για τον σιδηρόδρομο.
Κυρίως για να μιλήσουμε για την Αθήνα, που έχουμε και πολύ μεγάλο πληθυσμό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ο προαστιακός λέει θα πάει ως το Αίγιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως θα πάει στο Αίγιο. Θα πάει και ως το Λαύριο. Αυτό σχεδιάζουμε. Θα πάει και ως τη Ραφήνα. Όμως αυτό που θα γίνει τώρα τον Ιούνιο, που εκκρεμούσε 11 χρόνια, είναι επιτέλους να τελειώσει ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της χώρας, ο σταθμός Λαρίσης, που 11 χρόνια τον είχε η ΝΔ με ατάκτως ριγμένα τα υλικά του και περνούσε ο κόσμος και τα έβλεπε, μια χαρά, ολοκληρώνεται. Ολοκληρώνεται και η ηλεκτροκίνηση από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο. Ολοκληρώνονται τμήματα για το Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι το τέλος του 2018 η ηλεκτροκίνηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι για φέτος μιλάμε. Για την ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα, Πειραιάς – αεροδρόμιο, μιλάμε για τώρα, τον Ιούνιο, Ιούλιο.
Ο σιδηρόδρομος και ο σχεδιασμός που έχουμε είναι σε πρώτη προτεραιότητα και τα νέα έργα που θέλουμε να βάλουμε μπροστά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από το κοντρόλ ενδιαφέρονται για την Τρίπολη. Θα γίνει κάτι προς τα εκεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε στην Πελοπόννησο επειδή και όχι μόνο στην Πελοπόννησο και στην Μαγνησία και στην Θεσσαλία και σε άλλες περιοχές της χώρας, έχουμε τις παλιές γραμμές που η ΝΔ με τη νομοθεσία της είχε απαγορεύσει τη χρησιμοποίηση τους. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αυτό. Την είχε απαγορεύσει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που εγώ καταλαβαίνω είναι ότι είχε νομοθετήσει να μην χρησιμοποιούνται αυτές οι γραμμές.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και δεν χρησιμοποιούνταν. Αυτό που κάναμε με το νέο θεσμικό πλαίσιο είναι αυτές οι γραμμές, επειδή δεν έχουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές που πρέπει να έχουν, κάποιες από αυτές είναι από τον Χαρίλαο Τρικούπη, να χρησιμοποιούνται για τουριστικούς λόγους, τουριστικές διαδρομές και να μπουν σε χρήση. Αυτό είναι κάτι που το προχωρήσαμε τους τελευταίους μήνες και με τον οργανισμό σιδηροδρόμων Ελλάδος, αλλά και με τη συμμετοχή των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης.

· Τραμ και μετρό Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τραμ στη Θεσσαλονίκη ζητούν. Ρωτούν αν θα γίνει, αν είναι μέσα στη σκέψη σας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας πω, αν χρειάζεται βεβαίως θα το εξετάσουμε, αλλά αυτές οι αποφάσεις δεν πρέπει να λαμβάνονται ούτε στο πόδι, ούτε στη λογική που υπήρχε στη χώρα μέχρι πριν από δύο χρόνια. Εμείς αυτό που θέλουμε για τις υποδομές είναι να εξυπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση, να έχουμε ένα ιεραρχημένο στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε αυτό εντάσσονται και οι κοινωνικές υποδομές και τα έργα αστικών μεταφορών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οπότε εκεί θα κρίνετε. Απ’ ότι κατάλαβα δεν είναι μέσα στα άμεσα σχέδια σας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέσα στα άμεσα για τη Θεσσαλονίκη είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του μετρό, η επέκταση για την Καλαμαριά και να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις του μετρό στη Θεσσαλονίκη προς τις Δυτικές συνοικίες και προς το αεροδρόμιο.

· Οδικά έργα

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλά κάνετε και το λέτε για τη Θεσσαλονίκη. Μην πάμε στο μετρό ακόμη. Πάμε στους οδικούς άξονες, όπου έχουμε πάρα πάρα πολλές ερωτήσεις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για το φιάσκο των εγκαινίων;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α! Να σας ρωτήσω, αφού την θέτετε την ερώτηση, για την Ολυμπία Οδό. Εγώ θα άρχιζα με τις ερωτήσεις των τηλεθεατών, αλλά γιατί όχι. Δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείτε ότι δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έτσι σας κατηγορούν ότι 100% δεν είχε ολοκληρωθεί και κάνατε λέει εγκαίνια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μια στιγμή να τα πάρουμε ένα κι ένα. Μας κατηγορούν ότι τα είχαν τελειώσει εκείνοι. Το γνωρίζει ο κάθε πολίτης, που περνούσε από αυτό το δρόμο και έβλεπε και τις εργασίες. Στη συνέχεια μας κατηγόρησαν ότι δεν είχε ολοκληρωθεί. Τι εννοούν δεν είχε ολοκληρωθεί; Αυτά που είχαμε ανακοινώσει εμείς με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ήταν ότι 30 Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα σε ποσοστό 95%. Συγκεκριμένα για την Ολυμπία Οδό είχαμε πει τα τρία σημεία που δεν θα ήταν ολοκληρωμένα, όπως και τις υπολειπόμενες εργασίες, όπως είναι η τελευταία ασφαλτόστρωση σε συγκεκριμένα σημεία, που θα γινόταν στη συνέχεια. Τον Αύγουστο θα έχουν υλοποιηθεί όλες οι λεπτομέρειες και των αυτοκινητοδρόμων, άρα αυτό που κάναμε είναι να στριμώξουμε τους παραχωρησιούχους και κυρίως τις εργοληπτικές εταιρείες να τελειώσουν στις 30 Μαρτίου αυτά που έλεγε το χρονοδιάγραμμα μετά τη διαπραγμάτευση που κάναμε, για να μπορέσει ο κόσμος να κινηθεί με ασφάλεια σε ένα δρόμο, που δεν είχε ένα μέτρο, ένα μέτρο, όπως ο δρόμος που υπήρχε στο παρελθόν, χωρίς διαχωριστική λωρίδα κτλ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή μας πιέζει ο χρόνος, πολύ γρήγορες απαντήσεις σε μερικές ερωτήσεις τηλεθεατών. Πότε θα ολοκληρωθεί ο παρακαμπτήριος της Χαλκίδας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι πότε θα ολοκληρωθεί, πότε θα γίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχει ακόμη αρχίσει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η παράκαμψη της Χαλκίδας είναι ένα πολύ σημαντικό έργο. Είναι ώριμο έργο. Η δέσμευση μας είναι ότι θα υλοποιηθεί. Είμαστε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να πάρουμε χρηματοδότηση. Πιστεύω ότι μέσα στο 2017 θα έχει κλείσει αυτό το θέμα, μαζί με την χρηματοδότηση που χρειαζόμαστε για το βόρειο τμήμα του Ε65, για να ολοκληρωθεί και αυτό το έργο, προκειμένου αυτά τα δύο οδικά έργα, που είναι σημαντικά, να ολοκληρωθούν για να γίνουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ο άξονας Αρδανίου – Ορδενίου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είμαι πρόχειρος για να σας το πω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι εξειδικευμένες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Ξέρω όμως ότι αν εμπίπτει στον κάθετο άξονα από την Αλεξανδρούπολη, μέχρι την Βουλγαρία είναι δύο έργα, τα οποία τα έχει αναλάβει η Εγνατία οδός και τα υλοποιεί, ξεκόλλησαν. Είχαμε τα γνωστά προβλήματα διαχρονικά. Δηλαδή βρήκαμε ένα έργο που είχε δύο έκπτωτες εργοληπτικές εταιρείες και πιστεύω ότι τα χρονοδιαγράμματα θα καλυφθούν.

· ΚΤΕΛ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δραματική κατάσταση στα ΚΤΕΛ. Πότε θα απελευθερωθούν; Υπάρχει ζήτημα απολύσεων; Υπάρχει απλήρωτη εργασία. Φαινόμενο των ημερών…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν και δεν ανήκει στις αρμοδιότητες του υπουργείου, τα γνωρίζω. Πάρα πολλά ΚΤΕΛ έχουν σε πολλούς τομείς της δραστηριότητας τους έναν εργασιακό μεσαίωνα και αυτό πρέπει να τελειώσει. Είμαστε σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας.

· Συμβασιούχοι

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ μας πιέζει πολύ ο χρόνος και υπάρχουν πολλές ερωτήσεις τηλεθεατών που δεν έχουν απαντηθεί. Εγώ θα ξεχωρίσω το τι γίνεται με τους συμβασιούχους που το είπαμε και στην αρχή, με την δικαστική απόφαση. Θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους ή θα μείνουν οι άνθρωποι χωρίς δουλειά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή η κυβέρνηση και μαζί και η κοινωνία πληρώνει όλες τις αμαρτίες που κληρονόμησε. Θα βρει λύση. Αυτή είναι η εκτίμηση μου, όπως πρέπει να είναι για να κατοχυρωθούν αυτοί οι άνθρωποι που πραγματικά εισφέρουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή δεν θα μείνουν χωρίς δουλειά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε δεν νομίζω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας χαιρετίσω εδώ. Να πω ότι είναι πολλές οι ερωτήσεις για οδικούς άξονες και εξειδικευμένα θέματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όποιος πολίτης θέλει να ρωτήσει οτιδήποτε να απευθύνεται στο Υπουργείο ή στην ιστοσελίδα του Υπουργείου ή να στείλει ένα e-mail.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πείτε τη διεύθυνση της.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κυρίες και κύριοι στείλτε εκεί τις υπόλοιπες ερωτήσεις σας στον Υπουργό, που εμείς δυστυχώς δεν καταφέραμε να απαντήσουμε, λόγω του όγκου τους σήμερα.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • 1
  • 2

H ισοτιμία του bitcoin τώρα

Ανανεώνεται κάθε 10 λεπτά | είναι ο μέσος όρος των ισοτιμιών όλων των ανταλλακτηρίων

News room

  • Το Ελ Σαλβαδόρ λέει «όχι» στο ΔΝΤ για το bitcoin

    Το Ελ Σαλβαδόρ λέει «όχι» στο ΔΝΤ για το bitcoin

    3 Φεβρουαρίου 2022 ♦ «Κανένας διεθνής οργανισμός δεν πρόκειται να μας

    Read More
  • Τι δείχνει για την τιμή του bitcoin το νέο πολυετές χαμηλό των αποθεμάτων του στα ανταλλακτήρια

    Τι δείχνει για την τιμή του bitcoin το νέο πολυετές χαμηλό των αποθεμάτων του στα ανταλλακτήρια

    2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Σύμφωνα με τα on-chain στοιχεία, το απόθεμα

    Read More
  • Ακόμα δύο νομοσχέδια για τα κρυπτονομίσματα από την γερουσιαστή της Αριζόνας

    Ακόμα δύο νομοσχέδια για τα κρυπτονομίσματα από την γερουσιαστή της Αριζόνας

    2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Η γερουσιαστής του ρεπουμπλικανικού κόμματος, Wendy Rogers,

    Read More
  • Τι δείχνουν τα επιτόκια χρηματοδότησης του bitcoin που είναι αρνητικά για περισσότερο από μια εβδομάδα

    Τι δείχνουν τα επιτόκια χρηματοδότησης του bitcoin που είναι αρνητικά για περισσότερο από μια εβδομάδα

    1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Τα επιτόκια χρηματοδότησης bitcoin παραμένουν κατά κύριο

    Read More
  • Ο όγκος συναλλαγών στο δίκτυο του bitcoin ξεπέρασε αυτόν της American Express

    Ο όγκος συναλλαγών στο δίκτυο του bitcoin ξεπέρασε αυτόν της American Express

    1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Έρευνα της NYDIG διαπίστωσε ότι οι συναλλαγές

    Read More
  • Τι σημαίνει για την αγορά η αύξηση της δυσκολίας εξόρυξης bitcoin σε ιστορικό υψηλό

    Τι σημαίνει για την αγορά η αύξηση της δυσκολίας εξόρυξης bitcoin σε ιστορικό υψηλό

    31 Ιανουαρίου 2022 ♦ H δυσκολία εξόρυξης bitcoin σημείωσε πρόσφατα νέο

    Read More
  • Mike McGlone

    Mike McGlone: Το bitcoin θα ξεχωρίσει από το "κοπάδι" των κρυπτονομισμάτων το 2022

    27 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο επικεφαλής στρατηγικής ανάλυσης του Bloomberg πιστεύει

    Read More
  • Michael Saylor: Γιατί πέφτει η αγορά κρυπτονομισμάτων

    Michael Saylor: Γιατί πέφτει η αγορά κρυπτονομισμάτων

    26 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MicroStrategy, Michael Saylor,

    Read More
  • 1
  • 2

Διάγραμμα BTC/EUR*

   * H εξέλιξη της τιμής από την Coinbase
  • 1
  • 2