ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ιδιαίτερα τους τελευταίους οκτώ μήνες, μετά την ψήφιση του Ν.4427/2016, η επιχειρησιακή απαξίωση του έργου μας έχει λάβει μορφή εξοντωτική. Η κατάργηση
-κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Νομικού πλαισίου- κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους ΗΜΑΕΚ, η ακατανόητη και εξαμβλωματική οργάνωση των νέων Οργανικών Μονάδων των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, η απορρύθμιση του χρόνου εργασίας των κλάδων Αεροναυτιλίας και ο οικονομικός μαρασμός που θεσμοθετείται για τη νέα ΥΠΑ αποτελούν ελάχιστο δείγμα των καταστροφικών αλλαγών που φέρει ο νέος νόμος.
Ακόμα όμως και η καθημερινή απαραίτητη λειτουργία των ΗΜΑΕΚ αντιμετωπίζει αξεπέραστα εμπόδια. Οι ελάχιστοι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για την προμήθεια των απαραίτητων ανταλλακτικών και για τις μετακινήσεις του προσωπικού για τις προληπτικές αλλά και τις διορθωτικές συντηρήσεις του εξοπλισμού Αεροναυτιλίας, είναι ανύπαρκτοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην προμήθεια καυσίμων για τα αεροσκάφη της Μονάδας Πτητικών Μέσων, με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία κάθε φορά η επιτυχής ολοκλήρωση του από αέρα ελέγχου των Πολιτικών και Στρατιωτικών Ραδιοβοηθημάτων της Ελλάδας. Τα όρια ασφαλούς λειτουργίας του αεροναυτιλιακού εξοπλισμού ωθούνται πλέον στα ελάχιστα. Ο οικονομικός αυτός στραγγαλισμός, πέραν της καθημερινής απαξίωσης του έργου μας, θα έπρεπε να προκαλεί έντονη ανησυχία στην πολιτική ηγεσία της Υπηρεσίας. Παρ' όλα αυτά, κανένας δεν φαίνεται να ευαισθητοποιείται!
Η λειτουργία της Fraport στο ρόλο διαχειριστή σε δεκατέσσερις αερολιμένες έγινε μετά από ελλειμματική έως ανύπαρκτη προετοιμασία. Εκτός των κατά τόπους μεγάλων προβλημάτων λειτουργίας του προσωπικού στους χώρους συστημάτων Α/Ν των αερολιμένων, αποτέλεσμα της υπηρεσιακής αυτής αδράνειας ήταν η πρόκληση σειράς σοβαρών περιστατικών ασφαλείας στις Υπηρεσίες CNS τον Απρίλιο με υπαιτιότητα της Fraport, μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες εργασιών! Η κατάσταση αυτή κατέδειξε με σαφήνεια τα κενά της υπάρχουσας σύμβασης υπηρεσιών και, κυρίως, σηματοδότησε ενδεχόμενη δυσμενή τάση στην ασφάλεια των πτήσεων. Είναι εύλογο το ερώτημα για την εξέλιξη της επικίνδυνης αυτής τάσης μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι κινήσεις των αεροσκαφών θα αυξηθούν κατακόρυφα!
Μετά την πρόσφατη κατάθεση έντεκα άρθρων με τουλάχιστον είκοσι τροπολογίες στο Ν.4427/2016 εκ των οποίων καμία δεν έλυσε το παραμικρό πρόβλημα απ' όσα αναφέραμε, διαπιστώσαμε πλήρη αναντιστοιχία λόγων και έργων από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν υπάρχει ούτε διάθεση συνεννόησης, αλλά κυρίως καμία συναίσθηση του κινδύνου ενόψει της τουριστικής περιόδου.
Για τους λόγους αυτούς δεν μας μένει άλλος δρόμος από την προκήρυξη σειράς κινητοποιήσεων και:
· θα προκηρύσσουμε 48ωρη απεργία των ΗΜΑΕΚ την πρώτη Πέμπτη και Παρασκευή κάθε μήνα, ξεκινώντας από την 1η και 2α Ιουνίου,
· θα προκηρύσσουμε δύο τετράωρες στάσεις εργασίας από την 14.00-17.59 και 20.00-23.59 ώρες τοπικές κάθε επόμενη -μετά την πρώτη Παρασκευή- κάθε μήνα,
με αιτήματα:
· την άμεση αποκατάσταση του νομικού πλαισίου εκπαίδευσης των ΗΜΑΕΚ, σύμφωνα με την πρόταση που έχουμε καταθέσει
· την άμεση εναρμόνιση του εργασιακού χρόνου των κλάδων Αεροναυτιλίας ΗΜΑΕΚ και ΕΕΚ, σύμφωνα με την πρόταση που έχουμε καταθέσει
· την αναδιοργάνωση των Οργανικών Μονάδων της νέας ΥΠΑ, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει
· την άμεση εκκίνηση διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού δεκαπέντε ΗΜΑΕΚ με κριτήρια εντοπιότητας για την στελέχωση περιφερειακών αερολιμένων, σύμφωνα με τις προτάσεις που καταθέτουμε τα τελευταία έξι χρόνια
· την άμεση επίλυση της διένεξης μεταξύ των οικονομικών υπηρεσιών ΥΠΑ και Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών και εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για την προμήθεια ανταλλακτικών, τις μετακινήσεις για προληπτικές και διορθωτικές συντηρήσεις συστημάτων Α/Ν, καθώς και τα απαραίτητα καύσιμα κίνησης της ΜΠΜ και των οχημάτων αερολιμένων
· την άμεση και κατά προτεραιότητα επίλυση των προβλημάτων μετεγκατάστασης των Οργανικών Μονάδων ΗΜΑΕΚ και, κυρίως, του Κέντρου Ηλεκτρονικών Εγκαταστάσεων και Μείζονος Συντήρησης, η απρόσκοπτη λειτουργία του οποίου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ασφάλεια των πτήσεων της Χώρας
· την άμεση εκκίνηση της διαδικασίας αναθεώρησης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μεταξύ ΥΠΑ-Fraport με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων
Δηλώνουμε ότι τα παραπάνω αιτήματα αποτελούν τα ελάχιστα για τον τερματισμό των κινητοποιήσεων μας.
Το Δ.Σ. ΕΝΗΜΑΕΚ να προβεί σε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από το νόμο, εντάσσοντας τα παραπάνω αιτήματα κυκλικά ένα κάθε φορά στο πλαίσιο κινητοποιήσεων. Σε περίπτωση κινητοποιήσεων που προκηρύσσονται από την ΑΔΕΔΥ, το ΔΣ μπορεί να τροποποιεί το εβδομαδιαίο πρόγραμμα κινητοποιήσεων αντίστοιχα.