31 Μαϊου 2017 ♦ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ. Τελικά ποιος καλύπτει το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα; Η πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων είναι προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση - Ερωτηματικά από σημερινή απάντηση Moscovici σε ερώτηση του Νίκου Χουντή και την παραδοχή Σταθάκη

Ενώ, αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει στο πανελλήνιο η παραδοχή του Υπουργού Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, και η παρουσίαση στοιχείων που καταδεικνύουν με τον πιο τραγικό τρόπο την ουσιαστική ανυπαρξία ελέγχων στα πρατήρια καυσίμων από τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ), ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά δημιουργεί η σημερινή απάντηση του κ. Μοσκοβισί, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, με την οποία ο Ευρωπαίος Επίτροπος φαίνεται ότι προσπαθεί να καλύψει την κυβερνητική ανικανότητα πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, χωρίς ωστόσο, εκ του θεσμικού του ρόλου, να μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι «Οι δράσεις που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων αποτελούν μέρος της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος που βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη».

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του προς τον κ. Μοσκοβισί, σχετικά με την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, επικαλείτο δήλωση της Κομισιόν (28.07.2016) ότι, στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεννόησης του 2015, περιλαμβάνονται «i) η έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών που αποφασίστηκαν το φθινόπωρο του 2015 ως προαπαιτούμενο για την εκταμίευση επιμέρους δόσης του δανείου του ΕΜΣ, ii) η έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016 και iii) η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων έως τον Ιανουάριο του 2017 και η πλήρης θέση τους σε λειτουργία έως τον Σεπτέμβριο του 2017 (ως βασικό παραδοτέο)» και ζητούσε από τον κ. Μοσκοβισί να διευκρινίσει αν τα ανωτέρω μέτρα έχουν υλοποιηθεί και αν όχι, γιατί.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, στην νέα του απάντηση, μία μέρα μετά τις δηλώσεις Σταθάκη, σημειώνει ότι, «Η εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που περιλαμβάνει δράσεις έως τον Ιούνιο του 2018, βρίσκεται σε εξέλιξη (σ.σ: Ενώ χθες ο κ. Σταθάκης, με απολύτως κατηγορηματικό τρόπο, δήλωσε ότι «οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο» !!!). Η στρατηγική κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού που καλύπτει τα έτη 2017-2021 είναι επίσης στο στάδιο της εφαρμογής. Τέλος, η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων βρίσκεται επί του παρόντος (σ.σ: !!) στο τελικό της στάδιο (σ.σ: Ενώ δέσμευση της κυβέρνησης ήταν να έχει ολοκληρωθεί η αγορά τους ως τον Ιανουάριο του 2017!)».

Συνεχίζοντας στην απάντησή του, ο κ. Μοσκοβισί, αφού αναφέρεται γενικόλογα στην ανάγκη πάταξης του λαθρεμπορίου, διευκρινίζει ότι, «όπως ισχύει για όλες τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, η εφαρμογή τους εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών, ενώ η Επιτροπή είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση της εφαρμογής και την αξιολόγηση της συμμόρφωσης προς τις προϋποθέσεις του προγράμματος που καθορίζονται στο μνημόνιο συνεννόησης/συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης» και καταλήγει: «Οι δράσεις που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων αποτελούν μέρος της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος που βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη»..

Το ερώτημα τελικά που προκύπτει είναι: Ποιος κοροϊδεύει ποιον;

Ενώ η κυβέρνηση έχει καλύψει ένα σωρό προαπαιτούμενα που αφορούν στη μείωση μισθών και συντάξεων, στην αύξηση της φορολογίας μισθωτών και επαγγελματιών, είναι δυνατόν να μην μπορεί να εφαρμόσει το προαπαιτούμενο για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, για την οποία είχε δεσμευθεί ότι θα εισπράξει 1 δις ευρώ;

Είναι δυνατόν η Κομισιόν που είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση του προγράμματος συμμόρφωσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου, να θεωρεί ότι το πρόγραμμα «βρίσκεται σε εξέλιξη»;

Είναι δυνατόν η Κομισιόν να μη γνωρίζει ότι έλεγχοι δε γίνονται, ότι το σύστημα εισροών-εκροών δεν εφαρμόζεται, και ότι οι λαθρέμποροι, αντί να διώκονται, πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους;

 

Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή και η πλήρης απάντηση του κ. Μοσκοβισί:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-000630/2017

προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα: Λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα

Σε ερώτησή μου (Ε-002592/2016) αναφορικά με την ανάγκη πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, σημείωνα ότι «Ο σχετικός νόμος 4093/2012 εκδόθηκε με βάση το Μνημόνιο Συνεννόησης αλλά, τέσσερα χρόνια μετά την ψήφισή του, εκκρεμούν υπουργικές αποφάσεις και, ως εκ τούτου, δεν υλοποιήθηκε ποτέ, ενώ απορρόφησε πάνω από 100 εκατ. δημόσιων και ιδιωτικών πόρων».

Αυτό το αναγνώρισε η Επιτροπή, σημειώνοντας στην απάντησή της ότι τα ίδια μέτρα που είχαν προβλεφθεί στο πρώτο Μνημόνιο, καθώς ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, μεταφέρθηκαν και στα Μνημόνια Συνεννόησης του Αυγούστου 2015 και Ιουνίου 2016.

Τα μέτρα αυτά περιλάμβαναν:

α. την «έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών»·

β. την «έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016»·

γ. την «αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων έως τον Ιανουάριο του 2017».

Με βάση τα ανωτέρω, και ένα σχεδόν έτος μετά την ερώτησή μου, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Έχουν υλοποιηθεί τα μέτρα που αναφέρονται στα σημεία (α), (β) και (γ); Αν όχι, γιατί;

2. Γιατί πιέζει ασφυκτικά όταν πρόκειται για μειώσεις μισθών και συντάξεων, για αύξηση της τιμής των καυσίμων και επιβάλλει τεράστια φορολογικά βάρη, αλλά δεν ενεργεί με τον ίδιο ζήλο στο τεράστιο πρόβλημα της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων;

Απάντηση του κ. Μοσκοβισί εξ ονόματος της Επιτροπής (30.5.2017)

Όπως ορθώς ανέφερε ο κ. βουλευτής, το συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης του Ιουνίου 2016 που υπεγράφη μεταξύ των ελληνικών αρχών και της Επιτροπής εξ ονόματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων για την «ενίσχυση της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου». Όσον αφορά τα ειδικά ερωτήματα που θέτει ο κ. βουλευτής, η Επιτροπή θα ήθελε να τονίσει ότι:

1. Η εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που περιλαμβάνει δράσεις έως τον Ιούνιο του 2018, βρίσκεται σε εξέλιξη. Η στρατηγική κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού που καλύπτει τα έτη 2017-2021 είναι επίσης στο στάδιο της εφαρμογής. Τέλος, η αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων βρίσκεται επί του παρόντος στο τελικό της στάδιο.

2. Η πάταξη του λαθρεμπορίου αποτελεί βασικό άξονα της ευρύτερης καταπολέμησης της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα, η οποία είναι από μόνη της ζωτικής σημασίας για την δημιουργία των απαραίτητων εσόδων και τη διασφάλιση της οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας της δημοσιονομικής εξυγίανσης που επιδιώκεται βάσει του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας της Ελλάδας. Κατόπιν αιτήματος των ελληνικών αρχών, παρέχεται επίσης στην Ελλάδα τεχνική στήριξη στον τομέα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής που συντονίζεται από την Υπηρεσία Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, όπως ισχύει για όλες τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, η εφαρμογή τους εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών, ενώ η Επιτροπή είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση της εφαρμογής και την αξιολόγηση της συμμόρφωσης προς τις προϋποθέσεις του προγράμματος που καθορίζονται στο μνημόνιο συνεννόησης/συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης. Οι δράσεις που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων αποτελούν μέρος της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος που βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη.


Το Γραφείο Τύπου 31.05.2017

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • 1
  • 2

H ισοτιμία του bitcoin τώρα

Ανανεώνεται κάθε 10 λεπτά | είναι ο μέσος όρος των ισοτιμιών όλων των ανταλλακτηρίων

News room

  • Οι λιανικοί και όχι οι θεσμικοί επενδυτές

    Οι λιανικοί και όχι οι θεσμικοί επενδυτές "έφτιαξαν" το BTC το 2010

    25 Ιανουαρίου 2021 ♦ Χωρίς την παγκόσμια βάση των επενδυτών λιανικής,

    Read More
  • Federal Reserve Chairman Janet Yellen

    Μπάιντεν - Γιέλλεν, τα κρυπτονομίσματα είναι …εχθρός;

    22 Ιανουαρίου 2021 ♦ Η οικονομία την επόμενη ημέρα για τις

    Read More
  • Αντιμέτωπο με γενικευμένα μπλακάουτ, το Ιράν στοχοποιεί το Bitcoin

    Αντιμέτωπο με γενικευμένα μπλακάουτ, το Ιράν στοχοποιεί το Bitcoin

    22 Ιανουαρίου 2021 ♦ Οι φάρμες εξόρυξης Bitcoin καταναλώνουν πολύ ρεύμα.

    Read More
  • Bitcoin: Οδεύει προς τη χειρότερη εβδομάδα εδώ και μήνες

    Bitcoin: Οδεύει προς τη χειρότερη εβδομάδα εδώ και μήνες

    22 Ιανουαρίου 2021 ♦ Προς τη χειρότερη εβδομαδιαία απώλεια από τον

    Read More
  • Pantera Capital CEO Dan Morehead

    Έλλειψη στα bitcoin; Για την Pantera υπαίτιες είναι οι αγορές από την PayPal

    22 Νοεμβρίου 2020 ♦ Το πρόσφατο άλμα της PayPal στην αγορά

    Read More
  • The Mount Washington Hotel, Bretton Woods

    Το Bretton Woods 2.0 χτυπάει την πόρτα μας και δεν έρχεται εδώ για το καλό μας

    22 Νοεμβρίου 2020 ♦ Μια δεύτερη εποχή του Bretton Woods θα

    Read More
  • O CIO της BlackRock πιστεύει ότι το bitcoin μπορεί να αντικαταστήσει τον χρυσό

    O CIO της BlackRock πιστεύει ότι το bitcoin μπορεί να αντικαταστήσει τον χρυσό

    22 Νοεμβρίου 2020 ♦ O CIO* της BlackRock πιστεύει ότι το

    Read More
  • Οι λόγοι στους οποίους οφείλεται το πρόσφατο ράλι της τιμής του bitcoin

    Οι λόγοι στους οποίους οφείλεται το πρόσφατο ράλι της τιμής του bitcoin

    21 Νοεμβρίου 2020 ♦ Το Bitcoin έχει ξεπεράσει για άλλη μια

    Read More
  • 1
  • 2

Διάγραμμα BTC/EUR*

   * H εξέλιξη της τιμής από την Coinbase
  • 1
  • 2