11 Ιουνίου 2017 ♦ Για τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα συζητήσουμε απόψε με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον οποίο έχουμε κοντά μας και τον καλωσορίζουμε. Καλησπέρα κ. Υπουργέ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλησπέρα σας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Περνάω αμέσως σε αυτό το θέμα με τα πλαστά εισιτήρια και θέλω να σας ρωτήσω -πριν ακούσουμε το σκάνδαλο και πως ξετυλίχτηκε μέσα από τις εκθέσεις και τους ελέγχους- πως είναι δυνατό ένα τέτοιο πάρτι εκατομμυρίων ευρώ, να μην έχει γίνει αντιληπτό όλα αυτά τα χρόνια. Γιατί οι έλεγχοι μπορεί να αφορούν μια τετραετία κατ' αρχήν και ένα έτος για τη Δημόσια Διοίκηση, αλλά φαίνεται ότι γινόταν επί χρόνια, έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου, δυστυχώς είχε γίνει αντιληπτό και είχε γίνει αντιληπτό σε όλες του τις διαστάσεις. Είχε γίνει αντιληπτό για το ότι κλέβονταν εισιτήρια, χρήματα, υπήρχαν διαδικασίες που το επέτρεπαν αυτό, είχε γίνει αντιληπτό ότι υπάρχουν πλαστά εισιτήρια που διακινούνται, παρά ταύτα δεν έγινε τίποτε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όταν λέτε ότι «είχε γίνει αντιληπτό» συγνώμη γιατί αυτό που λέτε είναι σοβαρό, πολύ σοβαρό. Από ποιους; Από τις Διοικήσεις;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως από τις Διοικήσεις.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και γιατί δεν το απέτρεπαν; Ο ένας βέβαια είναι και κατηγορούμενος.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πρώην μέλος Διοίκησης, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τα έχουμε καταθέσει και στη Βουλή. Υπήρχαν δύο εκθέσεις μία το 2012 και μία το 2014 που εντόπιζαν τα κενά που υπήρχαν στις διαδικασίες καταμέτρησης των χρημάτων, καταμέτρησης των εισιτηρίων, διακίνησής τους και το τι κινδύνους μπορούσαν να φέρουν αυτά. Δυστυχώς δεν έγινε τίποτε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για τι πάρτι μιλάμε; Εντάξει 3,4 είναι για μια τετραετία. Για κάντε μου ένα υπολογισμό, γιατί έχουμε πια ένα ασφαλές κριτήριο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχουμε ασφαλές κριτήριο κ. Παπαδάκου.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το ψάχνετε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί με τα στοιχεία που υπάρχουν, που έχουν απομείνει, γιατί έχουν καταστραφεί πάρα πολλά στοιχεία και με διαφορετικές μεθόδους οι ελεγκτές της Επιθεώρησης βρήκαν για το 2015 1,2 εκατομμύρια, η ιδιωτική εταιρεία που έβαλε ο ΟΑΣΑ βρήκε από το ’11 μέχρι και το ’14 3,4 εκ. με άλλες μεθόδους και επιβεβαιώνει και το πόρισμα επί της ουσίας που έβγαλαν οι ελεγκτές για το 2015. Αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν πάρα πολλά άλλα έσοδα που φεύγουν από αυτή την ιστορία, από τα εισιτήρια δηλαδή και τα χρήματα που συλλέγονται στα Ταμεία, που δεν μπορεί κανείς να το εκτιμήσει και μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις σε σχέση με μια δεύτερη παράλληλη υπόθεση που τρέχει και διερευνάται και έχει να κάνει με την εκτύπωση πλαστών, αλλά και κανονικών πλαστών εισιτηρίων,

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λοιπόν θα τα πούμε σε λίγο γιατί αυτό είναι σοκαριστικό γιατί ξέρω ότι τα ευρήματα από αυτή την έφοδο που έγιναν, συνεννοηθήκατε και με τον κ. Τόσκα προφανώς, η Αστυνομία μπήκε εκεί, είμαι βέβαιη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως είναι με τον Αρχηγό της Αστυνομίας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τα ευρήματα είναι σοκαριστικά πως μια εταιρεία μπορεί να αναλάβει ένα έργο από το δημόσιο και να τυπώνει συγχρόνως τα πλαστά και τα κανονικά εισιτήρια. Πάμε όμως να δούμε το video για να βάλουμε και τον κόσμο λίγο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Προβολή video

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σοκαριστικά όλα αυτά και θέλω να ρωτήσω μεγαλύτερες λεπτομέρειες και για το παρασκήνιο αυτής της εφόδου που έγινε και θέλω να ρωτήσω αυτή η εταιρεία τύπωνε συγχρόνως τα πλαστά και τα κανονικά, ακόμη τυπώνει τα εισιτήρια αυτή τη στιγμή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια. Υπήρχε μια κοινοπραξία στο διαγωνισμό που είχε το ’14 αν θυμάμαι καλά, μετείχε το ένα μέλος της κοινοπραξίας που κέρδισε το διαγωνισμό, που ήταν μειοδότης, ήταν ελληνική εταιρεία, τα εισιτήρια σύμφωνα με το διαγωνισμό εκτυπώνονταν σε ξένη χώρα και είχαν τις προδιαγραφές που έχουν τα χρήματα του ευρώ, γι' αυτό και ήταν πολύ περιορισμένα τα εργοστάσια σε ευρωπαϊκό επίπεδο που μπορούσαν να τυπώσουν αυτά τα εισιτήρια.

Στην έφοδο που έγινε αποκαλύφθηκε ότι υπήρχαν ρολά χαρτιού με τη φίρμα του ΟΑΣΑ και τυπώνονταν κανονικά πλαστά εισιτήρια με διπλούς αριθμούς, επομένως με τις διαδικασίες που υπήρχαν μέσα στη ΣΤΑΣΥ και στα λεωφορεία δεν μπορούσε να γίνει έλεγχος επί της ουσίας από τους ελεγκτές αν είναι πλαστά ή όχι.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και ακόμη δεν ξέρουμε τώρα, αυτό μου λέτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν ξέρουμε πόσα έχουν κυκλοφορήσει πλαστά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αν δηλαδή συνδυάσει κανείς τις δυο υποθέσεις κλοπών και κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος, μπορεί πολύ εύκολα να υποθέσει -δεν το έχουμε αποδείξει ακόμη- αλλά πιστεύω ότι οι ελεγκτικές Αρχές θα κάνουν κάποια στιγμή το συσχετισμό, ότι ο λόγος που τυπώνονταν κανονικά πλαστά εισιτήρια, ήταν ότι αυτά τα εισιτήρια διακινούνταν μέσα στη ΣΤΑΣΥ και μέσα στην ΟΣΥ πιθανά. Δεν υπάρχει άλλος λόγος. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να έχουμε μια ακριβή εκτίμηση για το πόσες δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο χάνονταν από τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Η εταιρεία αυτή, δεν μου απαντήσατε, που πήρε και το διαγωνισμό και που έκανε αυτή τη δουλειά, είναι ακόμη; Λειτουργεί ακόμη;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Λειτουργεί, προφανώς λειτουργεί.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εννοώ όχι για το ελληνικό δημόσιο, πιστεύω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Φαντάζομαι. Αν και έχω μάθει ότι συμμετέχει κανονικά και σε άλλους διαγωνισμούς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτή η εταιρεία που έκανε αυτή τη δουλειά συμμετέχει σε διαγωνισμούς που αφορούν το δημόσιο; Προμηθειών του Δημοσίου;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Με συγχωρείτε, σε αυτό όμως έχουν πάρα πολλοί ευθύνη, έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και το θεσμικό πλαίσιο.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και το θεσμικό πλαίσιο, αλλά και οι Εισαγγελείς. Δεν τους σταματάνε; Πως θα γίνει τώρα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι σε έρευνα η διαδικασία. Κυρία Παπαδάκου δυστυχώς δεν έχουμε ένα σύστημα που τέτοιες υποθέσεις να τις λύνει πάρα πολύ γρήγορα, ή να μπαίνουν διαδικασίες που να προλαμβάνουν άλλες …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό ήθελα να πω για τις διαδικασίες. Θα προτείνατε εσείς στο Υπουργικό Συμβούλιο να έρθει μια ρύθμιση -δεν είναι μόνο δική σας αρμοδιότητα αυτό προφανώς είναι και το Υπουργείου Δικαιοσύνης- να αποκλείονται εν πάση περιπτώσει εταιρείες που έχουν εμπλακεί;

Γιατί αν περιμένουμε να τελεσιδικήσει τώρα η υπόθεση επειδή ακούω έχουμε ίδιο θέμα και με τη Χρυσή Αυγή, τα ξέρετε, θα κάνουμε μια δεκαετία. Δεν πρέπει να αποκλείονται οι εταιρείες που έχουν εμπλακεί σε τέτοιες υποθέσεις;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Αν δεν τελεσιδικήσει πιστεύω …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: «Όχι» λέτε…;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Αυτό που πρέπει να δούμε ως κοινωνία πλέον και κυρίως το Υπουργείο Δικαιοσύνης αλλά και η Δικαιοσύνη είναι τέτοιες υποθέσεις να τελεσιδικούν γρήγορα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να εκκαθαρίζονται αμέσως.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να εκκαθαρίζονται αμέσως γιατί όντως μπορεί κάποιοι άνθρωποι ή κάποιες εταιρείες να έχουν κατηγορηθεί άδικα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ναι αλλά εδώ τους πιάσατε με το «αρνί στην πλάτη», που λένε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι αλλά ούτε οι Υπουργοί, ούτε οι Διοικήσεις, ούτε η Ελληνική Αστυνομία δεν μπορούν να παίξουν το ρόλο της Δικαιοσύνης.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μάλιστα, πάμε να ακούσουμε …

Προβολή βίντεο

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ανατριχιαστικά… Εσείς έχετε συνεργαστεί προφανώς με αυτούς τους ανθρώπους.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: θέλω να σας ρωτήσω αν οι άνθρωποι που εν μέσω ελέγχου είχαν το θράσος να καταστρέψουν τα πειστήρια, τα στοιχεία δηλαδή, αυτό εμένα με βάζει σε πολύ μεγάλες σκέψεις. Το ελέγξατε ποιοι τους κάλυπταν; Κάποιοι τους κάλυπταν πολύ ψηλά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου δεν είναι η δουλειά κανενός υπουργού να προσχωρήσει στη δουλειά της Αστυνομίας και των ελεγκτικών οργάνων της Δικαιοσύνης. Εμείς αυτό που διασφαλίσαμε στους μήνες που είμαστε κυβέρνηση, είναι να αποκαλυφθούν όλα αυτά τα σκάνδαλα, είναι τα ελεγκτικά όργανα να έχουν τις απαραίτητες διασφαλίσεις και την παρότρυνση να προχωρήσουν, όποιος και να εμπλέκεται και σε αυτό, είμαστε απολύτως κάθετοι και από εκεί και πέρα η Δικαιοσύνη με τη θεσμική δύναμη που έχει και την ανεξαρτησία της, να προχωρήσει για να αποκαλύψει τα πάντα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτά τα στοιχεία τα έχετε και στη Βουλή, αντιλαμβάνομαι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εσείς είχατε δυσκολίες στο να προχωρήσετε αυτή την έρευνα και από μέσα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και είχαμε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί εγώ αυτό έχω μάθει ότι είχατε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και είχαμε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είχατε, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί; Δηλαδή πως το εξηγείτε; Που οφείλονταν οι δυσκολίες;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Είναι πολύ δύσκολο σε ένα Οργανισμό που λειτουργεί για πάρα πολλά χρόνια με αυτό τον τρόπο, να μην υπάρχουν ανθρώπινες σχέσεις, να μην υπάρχουν συναδελφικές σχέσεις.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το καταλαβαίνω και από συνδικαλιστές ότι είχατε δυσκολίες.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι – όχι δεν θέλω να είμαι άδικος. Ίσα - ίσα που υπάρχουν συνδικαλιστές οι οποίοι ήθελαν να αποκαλυφθούν τέτοιου είδους κενά και υπάρχουν εργαζόμενοι κ. Παπαδάκου και πιστεύω ότι είναι η πλειοψηφία…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αλίμονο, εντάξει μιλάμε για δέκα υπαλλήλους και δυο στελέχη. Πόσους εργαζόμενους έχει η ΣΤΑΣΥ, είστε πρόχειρος να μας πείτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι μου φαίνεται 2.500 είναι πάρα πολλοί.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εντάξει το ποσοστό είναι συντριπτικά λίγο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και άλλες 5.000 είναι στην ΟΣΥ, συν του ΟΑΣΑ.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν θέλουμε να στοχοποιήσουμε τους εργαζόμενους.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Οι εργαζόμενοι έχουν βάλει πραγματικά πλάτη για να έχουμε τις αστικές συγκοινωνίες που έχουμε με τις παθογένειες που έχουν οι δημόσιοι φορείς, όταν μπορούμε να τους συγκρίνουμε με ιδιωτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών όπως ο ΟΑΣΘ τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Απλώς ξέρετε, ακούω ότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις γι' αυτό το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ακούω ανακοινώσεις, ακόμη και αυτές τις μέρες, παρά τα όσα έχουν αποκαλυφθεί γιατί έχουν αποκαλυφθεί πάρα πολλά πράγματα, δημοσιεύματα και τώρα εμείς αυτά που αποκαλύπτουμε, που οφείλονται αυτές οι αντιδράσεις; Δηλαδή ποιοι δεν θέλουν να υπάρχει έλεγχος;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πολλοί δεν θέλουν. Κυρία Παπαδάκου πολλοί δεν θέλουν.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εκτός από τους ενόχους και τους εμπλεκομένους.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε νομίζω, γι' αυτό το είπα και πριν, ότι αν συσχετίσουμε τις δυο υποθέσεις δεν θα δούμε πίσω από την κουρτίνα και από αυτό που φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση ότι είναι μόνο 10 τα άτομα που εμπλέκονται, ή ότι δεν είναι ένα πολύ μεγαλύτερο κύκλωμα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είναι ένα μεγάλο κύκλωμα λέτε, που δεν έχει ακόμη…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το οποίο δεν είναι μόνο στη ΣΤΑΣΥ.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είναι και εκτός;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σε τι χώρο;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί η διακίνηση των εισιτηρίων ξέρετε γίνεται από ιδιώτες και με πολύ μεγάλη ευρύτητα και δεν υπήρχε και αξιόπιστος έλεγχος ή διαδικασία ελέγχου σε όσους έκαναν τη διακίνηση.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να ρωτήσω κάτι τώρα και αυτό έχει σχέση και με τη Δικαιοσύνη. Σας κάνει εντύπωση που δεν έχουν συσχετιστεί αυτές οι δυο υποθέσεις;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μου κάνει.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σας κάνει! Γιατί εμένα μου κάνει μεγάλη εντύπωση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως μου κάνει.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πως είναι δυνατό η μία να ερευνάται από έναν Ανακριτή και η άλλη που είναι και η πιο …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να τρέχει παράλληλα και ξεχωριστά.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να είναι παράλληλα και ξεχωριστά. Γιατί στην άλλη είναι κατηγορούμενοι οι άνθρωποι της εταιρείας, υποθέτω μόνο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μου κάνει, αλλά επειδή είναι σε εξέλιξη από ό,τι γνωρίζω και οι δυο υποθέσεις δεν έχουν ολοκληρώσει το έργο τους.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θέλω να ρωτήσω κάποια άλλη λεπτομέρεια που δεν είναι λεπτομέρεια όμως, αυτά τα προϊόντα της άρσης του απορρήτου έγιναν με νόμιμο τρόπο οι συνακροάσεις, οι συνομιλίες που υπάρχουν που λέγεται πώς να κάνουν τη δουλειά, μπορούν να ληφθεί υπόψη στην ανάκριση εάν δεν γίνει δίωξη για εγκληματική ενέργεια. Είναι νομικό τώρα, αλλά ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το ξέρω κ. Παπαδάκου, ούτε γνωρίζω…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί μαθαίνω ότι δεν μπορεί να γίνει κ. υπουργέ και δεν υπάρχει δίωξη για εγκληματική Οργάνωση. Είναι δυνατό να μη διώκονται τα άτομα αυτά που σχετίζονταν μεταξύ τους ότι είχαν μια ομάδα η οποία είναι εγκληματική Οργάνωση;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου αυτά είναι θέματα που τα χειρίζεται η ελληνική Δικαιοσύνη και δεν θα παρέμβω ούτε εγώ, ούτε έχουμε τέτοιο στόχο και προσανατολισμό σαν Κυβέρνηση να κάνουμε οποιαδήποτε παρέμβαση στην ελληνική Δικαιοσύνη. Αυτά θα τα δει η ελληνική Δικαιοσύνη μόνη της και είμαι σίγουρος ότι θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά της.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε κυρίες και κύριοι έτσι αργά, να σας ξετυλίγουμε όλο αυτό το πάρτι και τις απάτες με τα εισιτήρια, την κλοπή που έχει γίνει ουσιαστικά, υπήρξαν άνθρωποι μάλιστα οι οποίοι έβαζαν το χέρι στο Ταμείο και ρώτησα και τους ελεγκτές που μας μίλησαν εδώ αποκλειστικά κ. Υπουργέ, είναι ο κ. Σπίρτζης εδώ μαζί μας να τα λέμε όλα και θέλατε κάτι να προσθέσετε, σας διέκοψα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θέλω να επισημάνω από αυτά που είπαν οι επιθεωρητές δυο σημεία, τα οποία αξίζουν να τα πούμε.

Το ένα είναι ότι όλα τα πορίσματα δεν περιλαμβάνουν κάποιους σταθμούς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δηλαδή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και το πόρισμα του διεθνούς οίκου που έβαλε ο ΟΑΣΑ και των Επιθεωρητών δεν περιλαμβάνουν σταθμούς που έχουμε διακίνηση εισιτηρίων μεγαλύτερης αξίας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τα αεροδρόμια είπε, ότι εξαιρείται το αεροδρόμιο που είναι πολύ μεγάλο σταθμός. Εκεί δεν έγινε έλεγχος.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι μόνο μεγάλος σταθμός, είναι ότι διακινούνται εισιτήρια μεγάλης αξίας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό λέω, είναι μακρινή η απόσταση, έχετε δίκιο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι ούτε 1,40 ούτε 60 λεπτά.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Έχετε δίκιο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και αυτό μας δίνει και πράγματα. Γιατί στο αεροδρόμιο υπάρχουν όχι απλά κενά, υπάρχουν τόσα πολλά ερωτήματα και τόσο μεγάλες πιθανά απώλειες …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τι εννοείτε «ερωτήματα»; Πείτε συγκεκριμένα πράγματα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το είπαν οι επιθεωρητές. Υπάρχουν σταθμοί που έχουν πλεονάσματα. Πως γίνεται κ. Παπαδάκου να έχει δώσει 1.000 εισιτήρια ή κάρτες, να επιστρέφονται οι 300 από αυτές, να έχουν πουληθεί οι 700 και τα χρήματα που δίνονται αντί για 700 εισιτήρια και τις αντίστοιχες κάρτες, να είναι περισσότερα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Άρα κάποια άλλα εισιτήρια που δεν είναι κανονικά πωλούνται.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εκεί είναι τα πλαστά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Επομένως δεν έκαναν καλούς λογαριασμούς μάλλον.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το κύκλωμα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σε κάποιους σταθμούς είχαν πλεονάσματα από μια διακίνηση που δεν είναι η διακίνηση που όφειλαν να γίνουν, το ένα είναι αυτό.

Το δεύτερο είναι άλλα σημεία που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας όπως δεν υπήρχε στο κεντρικό Ταμείο των σταθμών του Μετρό…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που δηλαδή; Για πείτε μας.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στην Εθνική Άμυνα. Δεν υπήρχαν στο Ταμείο, στο κεντρικό Ταμείο που συλλέγονταν όλα τα χρήματα και όλες οι επιστροφές….

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πείτε μας ότι δεν υπήρχε κάμερα!

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν υπήρχε σύστημα…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ήμουν βέβαιη. Καλά, δεν υπήρχε καθόλου κάμερα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν κατεστραμμένο το σύστημα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Α, ήταν κατεστραμμένο το σύστημα, το κύκλωμα είχε…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν μια χαρά!

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό όμως δεν έχει σχέση και με την ασφάλεια;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχει; Και εγώ αυτό ρωτάω.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εσείς έχετε ζητήσει την αντικατάσταση κανενός από αυτούς;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και τι έχει γίνει;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχει γίνει.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Έχει ζητήσει ο υπουργός την αντικατάσταση του υπεύθυνου ασφαλείας…;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δυο χρόνια τώρα και δεν έχει γίνει.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Καλά, στην Αστυνομία δεν είναι ο άνθρωπος αυτός; Υποθέτω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι στη ΣΤΑΣΥ.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και ποιος έχει μεγαλύτερο λόγο από εσάς; Δηλαδή μεγαλύτερη δύναμη εκεί, από εσάς.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Είναι αυτό που λέμε ότι η Κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι Κυβέρνηση αλλά δεν είναι εξουσία; Αυτό.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τώρα όμως είστε δυόμιση χρόνια. Δηλαδή αυτό λίγο…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου, αυτά τα κυκλώματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε σε δυο χρόνια, ούτε σε τρία χρόνια αν δεν έχουμε τη συνδρομή της κοινωνίας, δεν έχουμε τη συνδρομή της Δικαιοσύνης και των υπεύθυνων οργάνων για να μπορέσουν να ξηλωθούν.

Η γνώμη μου είναι ότι οι συνέπειες είναι δραματικές από τη λειτουργία τέτοιου είδους κυκλωμάτων. Κάποτε είχαμε ελεύθερη διακίνηση των εργαζομένων τις πρωινές ώρες. Αν αυτές οι απώλειες αποδειχτούν τελικά πόσες είναι, αποδειχθούν σε όλο τους το μεγαλείο, θα δείτε ότι με το ίδιο κόστος για το κράτος θα είχαμε ελεύθερη μετακίνηση των εργαζομένων τις πρωινές Ζώνες, ή τέλος πάντων θα είχαμε μια καλύτερη τιμολογιακή πολιτική.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κατάλαβα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και αυτό δείχνει πολλά πράγματα. Γιατί ο στόχος δεν είναι να έχουμε μικρότερη φορολόγηση μόνο, από όλα αυτά τα φαινόμενα, είναι να βαθύνουμε περισσότερο τις κοινωνικές πολιτικές και να μπορούμε να ευνοήσουμε να στηρίξουμε ανθρώπους που είναι σε αδυναμία.

 

* Για τα Ολυμπιακά Ακίνητα και την εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν

 

 

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ, εδώ είμαστε να τα ξαναπούμε γι' αυτό το θέμα, αλλά τώρα να ανοίξουμε το άλλο θέμα με τα Ολυμπιακά ακίνητα. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο και μας προσβάλλει….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεκαετίες!

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είναι θέμα δεκαετιών, μας προσβάλλει, έχουν γίνει δεν ξέρω πόσες εκατοντάδες μην πω χιλιάδες ρεπορτάζ από τότε που έγινε η Τελετή Λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχουν ειπωθεί πολλά, τις εικόνες που θα δείτε κυρίες και κύριοι δεν θα τις πιστεύετε παρ' ότι τις έχετε δει κάποιες φορές, και θα μας πει και ο Υπουργός τώρα σε λίγο που θα είναι μαζί μας ακόμη, τη δική του την εμπειρία από αυτές τις εγκαταστάσεις γιατί εμπλέκονται κάποια έργα και σε δικές σας ενέργειες και πως προσπαθείτε να ελέγξετε τη μη αξιοποίηση.

Προβολή video

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν χρειάζονται σχόλια, θλίψη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τουλάχιστον.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για πείτε μας τώρα για τη δική σας εμπειρία, αυτό το περίφημο ακίνητο. Υπήρχε μια καταγγελία από τον κ. Κουρουμπλή το οποίο νοικιάζει το ελληνικό δημόσιο, μην εξετάσω τώρα και πως έφτασε να το νοικιάζει έχουμε κάνει εκπομπή …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι να το εξετάσετε γιατί πολλά από αυτά που βλέπουμε έχουν να κάνουν προφανώς με την έλλειψη σχεδιασμού για τη δημόσια περιουσία και ειδικά για τα έργα που έγιναν στους Ολυμπιακούς Αγώνες τι θα τα κάναμε στη συνέχεια δηλαδή. Το δεύτερο όμως έχει να κάνει με τη μεταφορά ενός μεγάλου κομματιού των ακινήτων αυτών στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων και στους διαγωνισμούς που έχει κάνει, που είναι επίσης θέμα που εξετάζει η Δικαιοσύνη.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ναι το ξέρω, γίνεται ανάκριση γι' αυτό όπως ξέρουμε, όχι απλώς εξετάζει δεν είναι στο στάδιο της προκαταρτικής, αλλά είχαμε κάνει ειδική εκπομπή γι' αυτό λέω «να μην εξετάσουμε», φυσικά τα έχουμε εξετάσει όλα αυτά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να σας πω ένα παράδειγμα. Ένας από τους διαγωνισμούς που έγιναν, ήταν να νοικιάσει το ελληνικό δημόσιο κάποια από αυτά τα ακίνητα που δόθηκαν στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων σε ιδιώτη.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τα 28 λέμε τώρα, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και όχι μόνο γι' αυτά. Από αυτούς τους διαγωνισμούς προέκυψαν ότι συγκεκριμένα Υπουργεία θα νοικιάσουν συγκεκριμένα ακίνητα, ένα από αυτά τα ακίνητα είναι το Κέντρο Τύπου των Ολυμπιακών Αγώνων.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Στην Κηφισίας, το γνωστό. Γι' αυτό λέω για την καταγγελία Κουρουμπλή.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δόθηκε στο Υπουργείο Υγείας, χωρίς να το χρειάζεται.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Α, χωρίς να το χρειάζεται!

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Χωρίς να το χρειάζεται.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν είχε Υπηρεσίες να στεγάσει προφανώς, αυτό λέτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ή έπρεπε να αφήσει το κτήριο που είναι και να πάει εκεί.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Στην Αριστοτέλους. Πόσο πληρώνει το ελληνικό δημόσιο;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πληρώνει 3,5 εκατομμύρια το χρόνο.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το χρόνο ενοίκιο, μάλιστα!

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ενοίκιο, για ένα ακίνητο …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που είχε πριν, τέλος πάντων τώρα αυτό ας μην το εξετάσουμε και αυτό.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το οποίο δεν το χρειάζεται. Είναι τραγικό. Και είναι ένα ακίνητο που πραγματικά αν το επισκεφθεί κανείς έχει εγκαταστάσεις που είναι αξιοζήλευτες. Με μικρές τροποποιήσεις θα μπορούσε …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ναι, το ξέρουμε εμείς γιατί τώρα πηγαίναμε στους Ολυμπιακούς εκεί, έχουμε στείλει ανταποκρίσεις και τα λοιπά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το ξέρουμε, είναι πολύ ωραίο κτήριο και έχει και την υποδομή για ηλεκτρονική κάλυψη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό σκέφτεστε να το αξιοποιήσετε εσείς;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κυρίως η Γενική Γραμματεία Υποδομών …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το δικό σας.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το δικό μας. Στεγάζεται σε 19 διαφορετικά κτήρια, συν το κεντρικό κτήριο στο Χολαργό, 20.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είστε σκορπισμένοι σε 19.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και δίνει 3.300.000 για μικρότερους χώρους.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτά τα κτήρια κ. υπουργέ είναι όλα μαζί;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για πείτε το, γιατί εγώ το ξέρω ότι δεν είναι.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το ένα είναι στην Καλλιθέα, το άλλο είναι στη Χαριλάου Τρικούπη, το άλλο στου Ζωγράφου.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό λέω, σε ποιες περιοχές της Αθήνας;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν σε όλη την Αθήνα. Σε όλη την Αθήνα. Η επιλογή που έχει γίνει είναι να σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για να μη δίνουμε 3,5 εκατομμύρια το χρόνο από το Υγείας …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ακόμη κι άλλα, μάλιστα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να μαζέψουμε όλες τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, της Γενικής Γραμματείας Υποδομών σε αυτό το κτήριο.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δηλαδή θα μεταφερθείτε, μας λέτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα μεταφέρετε όλες τις Υπηρεσίες και κεντρικά εσείς δηλαδή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα κρατηθεί το κτήριο που ανήκει στο δημόσιο για τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών στο Χολαργό και όλες οι υπόλοιπες Υπηρεσίες από τα 18-19 κτήρια του Υποδομών που νοικιάζονται, θα έρθουν εκεί.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα μετακομίσετε εκεί, που είναι και μικρή απόσταση σε σχέση… είναι κεντρικά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, δεν θα υπάρχει και άλλου είδους πρόβλημα για τους εργαζόμενους στη μετακίνησή τους. Αλλά μπορούν να στεγαστούν, υπάρχουν οι χώροι στο νέο κτήριο και εποπτευόμενοι φορείς, δηλαδή να γλιτώσουμε ακόμη περισσότερα χρήματα. Τόσο απλά.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Άμα μου λέτε 19 κτήρια και 3 εκατομμύρια…! Επειδή το οφείλουμε, πρέπει να δώσουμε τον λόγο στο Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού για να μας πει κι εκείνος, είναι ο κ. Συναδινός ο οποίος έχει δώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη και θα κάνει κι αυτός τις δικές του καταγγελίες.

Προβολή συνέντευξης

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ότι χάθηκε σκέπαστρο δεν το ήξερα ούτε εγώ, τώρα το βρήκε ο συνάδελφος εδώ. Θέλω να σας ρωτήσω πραγματικά εάν πιστεύετε ότι όλα αυτά έγιναν στη βάση της ταχύτητας γιατί είμαστε και λίγο λαός της τελευταίας ώρας και αν συμμερίζεστε αυτό που είπε ο κ. Συναδινός, ότι μία από τις υποθέσεις που συνετέλεσαν στη πτώχευση της χώρας, ήταν και αυτή η ιστορία.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ήταν.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το πιστεύετε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Τα χρήματα που δόθηκαν και δίνονται ακόμη είναι πολύ μεγάλα ποσά.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Άμα έχει 2 εκατομμύρια όπως λέει εκεί …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν δόθηκαν χρήματα για υποδομές που συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας που βοηθούν να σταθεί η χώρα στα πόδια της.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που έγιναν έργα βέβαια να το πούμε, δεν θέλω να είμαι…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως έγιναν έργα, κ. Παπαδάκου δεν τα μηδενίζουμε όλα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν πρέπει να τα μηδενίζουμε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και δεν πρέπει να τα μηδενίζουμε όλα και αυτά που αποκαλύπτονται, άλλα έχουν οσμή σκανδάλου, άλλα έγιναν γιατί υπήρχε πραγματικά η ανάγκη της ταχύτητας και όταν στην αγορά λες «εγώ θέλω να μου κάνεις ένα έργο το οποίο σε κανονικές συνθήκες θα το έκανες σε δυο χρόνια, σε έξι μήνες», προφανώς θα το πληρώσεις περισσότερο. Αυτό όμως έδινε και το άλλοθι το να μην το πληρώνεις όσο περισσότερο πρέπει, αλλά πολύ παραπάνω και βέβαια τα θεσμικά κενά που υπάρχουν στον τρόπο που παράγονται τα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, τα οποία προσπαθούμε τώρα να τα θεραπεύσουμε με μια σειρά θεσμικών παρεμβάσεων και αλλαγής της νομοθεσίας.

Να σας πω παραδείγματα. Είναι δυνατό να έχει βρεθεί κτήριο -γιατί μου λέτε λείπει το στέγαστρο- το οποίο έχει ένα όροφο παραπάνω;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τι εννοείτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ένα όροφο παραπάνω. Υπήρχε διαγωνισμός για ένα κτήριο δυο ορόφων, έγινε ένα κτήριο τριών ορόφων χωρίς να υπάρχουν εντολές, διαδικασίες, τίποτε και προφανώς να δημιουργούνται πολύ μεγάλες συνέπειες για επιστροφή χρημάτων από το Υπουργείο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Βέβαια γιατί ελεγχόμαστε γι' αυτά, δεν τα κάνουμε… έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και άλλα πολλά. Επομένως εδώ πρέπει να δούμε ποιες είναι οι θεσμικές …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Παρεμβάσεις που πρέπει να κάνετε εσείς πια, έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς έχουμε ήδη ψηφίσει τον Αύγουστο μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση, αυτές είναι μεταρρυθμίσεις και όχι αυτές που κάποιοι θέλουν να επικαλούνται και είναι και υπεύθυνοι -αυτό προξενεί τη μεγαλύτερη εντύπωση- οι δήθεν μεταρρυθμιστές και εκσυγχρονιστές του σήμερα είναι υπεύθυνοι για όλα αυτά. Είναι αυτοί που κυβέρνησαν τη χώρα, που άφησαν τα θεσμικά κενά, που άφησαν τις διαδικασίες εκείνες στην καλύτερη περίπτωση, για να ζούμε όλα αυτά.

Έχει ψηφιστεί από τον Αύγουστο ένα βαρύ σχέδιο νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα και έρχεται και ένα …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα πούμε λεπτομέρειες σε λίγο, σας διακόπτω γιατί θέλω να το αναλύσετε αυτό για να δούμε και εσείς πως θα διασφαλίσετε να μην γίνονται αυτά και να μην εξακολουθήσουν να υπάρχουν. Πάμε σε μια γυναίκα που έχει υπηρετήσει …

Προβολή βίντεο

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε κυρίες και κύριοι και μιλάμε, ακούσατε ίσως λίγο πριν την κα Πετραλιά, η οποία μίλησε για το κόστος της συντήρησης, είμαστε εδώ με τον κ. Σπίρτζη που έχει και την ειδικότητα τώρα να μας πει για όλα αυτά, δεν μιλάω ως υπουργός μιλάω την επαγγελματική σας ιδιότητα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σαν μηχανικός.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σαν μηχανικός θέλω να μου πείτε κάποια πράγματα. Και είπε κάποια όμως ενδιαφέροντα, είπε για τα 100 εκατομμύρια που θα στοίχιζε η συντήρηση, έγινε διαγωνισμός, έτσι γίνεται σε όλες τις χώρες. Και είπε βέβαια και την αλήθεια ότι δεν υπάρχει χώρα να έχουν γίνει Ολυμπιακοί Αγώνες και μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο να μην υπάρχει ένα Μουσείο, ένα ίχνος ότι από εκεί έγιναν Ολυμπιακοί Αγώνες. Αυτό δεν υπάρχει ούτε έως σήμερα. Είπε το ΠΑΣΟΚ το κατήργησε, αλλά δεν ξέρω αν δημιουργήθηκε και ποτέ, θα μας το πείτε εσείς αυτό επειδή τα ξέρετε και τα παρακολουθείτε.

Και το δεύτερο που είχα να ρωτήσω, είναι επειδή τώρα έχει αρχίσει μια συζήτηση καταλαβαίνω, αν τελικά αυτό το θέμα των Ολυμπιακών το κόστος και το κόστος της μη συντήρησης, ήταν ένας από τους παράγοντες, δεν ήταν ο μόνος φυσικά, που μας οδήγησε και στην πτώχευση. Εσείς τι λέτε για όλο αυτό;

* Για τα δημόσια έργα και τις θεσμικές αλλαγές που προώθησε η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου να ξεκινήσουμε από τις δομές που λείπουν από τη χώρα από τότε που γίναμε ανεξάρτητο κράτος, αν έχουμε γίνει ανεξάρτητο κράτος. Δεν υπήρχε στο παλιό Υπουργείο Δημοσίων Έργων και τώρα στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ούτε Τμήμα για να έχει η χώρα ένα στρατηγικό σχεδιασμό για τις υποδομές. Δεν υπάρχει.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Απίστευτο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, απίστευτο.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και όταν έχουν προηγηθεί και Ολυμπιακοί Αγώνες δεν δικαιολογείται να μην έχει, έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Απίστευτο! Δηλαδή δεν έχουμε σαν χώρα μια ιεράρχηση …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τι λέμε για ανάπτυξη ή για επενδύσεις…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ένα στρατηγικό σχέδιο ποιες υποδομές χρειάζεται η χώρα, σε ποιες δίνουμε προτεραιότητα …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το κάνετε εσείς αυτό; Θα το κάνετε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί το εντοπίζετε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι στο νέο Οργανισμό του Υπουργείου και είναι και στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τον Ιούλιο.

Αυτό τι δείχνει; Δείχνει ότι είχαμε ένα θεσμικό κενό, η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι από αμέλεια είναι από επιλογή, για να μπορεί ο εκάστοτε Υπουργός και η εκάστοτε Κυβέρνηση να κάνει στη λογική του Μαυρογιαλούρου και του παλαιοκομματισμού, τις υποδομές που ήθελε και όχι που είχε ανάγκη η χώρα. Έτσι φτάσαμε να έχουμε έργα για τα έργα, και όχι έργα για τη χώρα, τους πολίτες και την παραγωγή της.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για τους πολίτες βασικά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τώρα, αν πάμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες εκεί είναι πολλά τα ερωτήματα, ιδιαίτερα για το μετά. Προφανώς έπρεπε να γίνει Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων, πέντε χρόνια ήταν η Κυβέρνηση που υπηρετούσε η κα Πετραλιά, δεν έγινε.Όταν ήρθε μετά στη συνέχεια το ΠΑΣΟΚ, το 2009 …

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λέει το είχαν πληρώσει όμως. Θα μου πείτε «γιατί δεν το κάνανε αυτό αν πληρώθηκε». Αφού είχε πληρωθεί, γιατί δεν έγινε πέντε χρόνια;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στη συνέχεια πήγαμε σε πιο σκληρές νεοφιλελεύθερες επιλογές και δόθηκε το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών των ακινήτων για ιδιωτικοποίηση στο Ταμείο αποκρατικοποίησης. Δεν είναι το ίδιο μια δημόσια Υπηρεσία να αξιοποιήσει αυτές τις εγκαταστάσεις μαζί με κάποιους Δήμους ή με κάποιους ιδιώτες, που έπρεπε να το κάνει.

Δεν μπορεί το κράτος παραδείγματος χάριν κτήρια που μπορεί να έχουν εμπορική δραστηριότητα να κάνει και τον έμπορο και άλλα πράγματα. Προφανώς εκεί πρέπει να κάνεις άλλου είδους συνεργασίες και αξιοποίηση. Γιατί δεν τα έκαναν; Και μάλιστα είναι οι δυνάμεις που σήμερα λένε και επικαλούνται τον εκσυγχρονισμό, τη μεταρρύθμιση και όλα τα υπόλοιπα. Όταν πέρασε αυτή η περιουσία στη συνέχεια στη λογική του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων, προφανώς είχε τελειώσει η ιστορία και το μόνο που έμεινε, είναι τα χρέη.

Είμαστε η μόνη χώρα που δεν αξιοποίησε μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες όχι τα ακίνητα μόνο, και τους Ολυμπιακούς Αγώνες που έγιναν, παραδείγματος χάριν βλέπουμε και σε ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες τις θετικές συνέπειες που είχε στον τουρισμό, στο κυκλοφοριακό.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Η Βαρκελώνη το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Εμείς, λέτε, δεν είχαμε τα οφέλη …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν τα είχαμε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που θα έπρεπε να έχουμε από όλο αυτό. Άλλαξε η Αθήνα, άλλαξε η πρωτεύουσα άλλαξε η Αττική, πρέπει να είμαστε fair.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άλλαξε για κάποιες υποδομές που έγιναν και διατήρησε τις κακές συνήθειες στη συνέχεια. Να σας πω παράδειγμα πόση ώρα θέλαμε να μετακινηθούμε στη λεωφόρο Κηφισίας στο διάστημα των Ολυμπιακών Αγώνων και τι έγινε στη συνέχεια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Έτσι είναι όπως το λέτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ή στις αστικές συγκοινωνίες και σε πολλά άλλα.

 

Προβολή συνέντευξης

 

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ, όσο κι αν το θέμα των Ολυμπιακών έργων μας πληγώνει και είναι και ικανό για τίτλο να πούμε για τους δημοσιογράφους, πρόβλημα φαίνεται ότι υπάρχει με όλα τα δημόσια έργα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πρώτον όσον αφορά το κόστος αυτούς αυτό το έθεσε και ο Πρωθυπουργός στα πρόσφατα εγκαίνια που κάνατε στη σήραγγα και δεύτερον όσον αφορά την εκ των υστέρων παρακολούθησή τους.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έτσι είναι.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί το πρόβλημα της διόγκωσης και του κόστους ακόμη είναι μετά. Μετά γίνονται οι επεκτάσεις των συμβάσεων.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου, χαμογελώ γιατί αυτά που είπαμε και πριν σαν παθογένειες για τα έργα συνολικά στη χώρα μας και τα δημόσια κυρίως και τα ιδιωτικά βεβαίως, έχουν τις συνέπειες που βλέπουμε, δηλαδή η έλλειψη σχεδιασμού και θεσμικού πλαισίου.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Συγνώμη που σας διακόπτω, η διόγκωση που έγινε στα έργα και σε σχέση με αυτό που ειπώθηκε από τον κ. Τσίπρα, τι τάξεως είναι; Μπορείτε να κάνετε ένα υπολογισμό; Γιατί θα έχετε κάνει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν μπορεί να κάνει κανείς εύκολα υπολογισμό, αυτό είναι μελέτη αρκετών διδακτορικών διατριβών και θα σας εξηγήσω γιατί. Το πρώτο είναι οι συνθήκες της αγοράς που υπήρχαν εκείνη την περίοδο. Δηλαδή είχαμε ένα οργασμό δημοσίων έργων σε πολύ μικρή χρονική περίοδο.

Το δεύτερο είναι ένα σύστημα τιμολόγησης των δημοσίων έργων, που είναι όχι απαρχαιωμένο, είναι για γέλια. Δηλαδή υπάρχουν υλικά τα οποία έχουν καταργηθεί, υπάρχουν προδιαγραφές οι οποίες έχουν καταργηθεί…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και όμως υπάρχουν στα προαπαιτούμενα στις προδιαγραφές, έτσι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στον τρόπο που προϋπολογίζεται το κόστος ενός δημόσιου έργου.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τώρα επειδή βαδίζουμε και προς το τέλος σιγά – σιγά, εσείς τώρα πως θα τα αντιμετωπίσετε όλα αυτά; Θα κάνετε κάποια νομοθετική παρέμβαση; Γιατί το να λέμε την παθογένεια όπως λέτε κι εσείς δεν είναι μόνο αυτό, πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε πέρσι τον Αύγουστο που προβλέπεται να έχουμε νέα τιμολόγια και προδιαγραφές δημοσίων έργων. Το δεύτερο έχει γίνει διαβούλευση του σχεδίου νόμου και θα κατέβει τον Ιούλιο, έχει να κάνει με τα κεντρικά συστήματα παρακολούθησης των έργων, με τα ηλεκτρονικά συστήματα δημοπράτησης των έργων, με το να υπάρχει συντήρηση και λειτουργία.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ποιος θα τα παρακολουθεί όλα αυτά όμως;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλα αυτά θα τα παρακολουθούν κ. Παπαδάκου με τον τρόπο που πάμε να το δομήσουμε, όχι μόνο οι αρμόδιες Υπηρεσίες, αλλά ηλεκτρονικά κεντρικά συστήματα που θα μπορεί να δίνουν πρόσβαση και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς, ακόμη και στους πολίτες για το ποιος μελετά τα έργα, ποιος εκτελεί τα έργα, ποιός λειτουργεί τα έργα και όχι το σημερινό χάος που έχουμε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα έχουν πένταλτι κάποιοι που δεν τα εκτελούν εγκαίρως; Θα μου πείτε αυτό προβλέπεται υποτίθεται από τη σύμβαση, αλλά το θέμα όπως λέτε, είναι η παρακολούθηση της σύμβασης, έτσι δεν είναι; Της εκτέλεσής της.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Οι Υπηρεσίες θεωρητικά είναι οι αρμόδιες να τις παρακολουθήσουν, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί όμως των Υπηρεσιών και τα θεσμικά κενά που υπάρχουν εκεί, δίνουν την ευχέρεια να βλέπουμε τα φαινόμενα που ακούσαμε και πριν στην έρευνα που κάνατε.

Δεν είναι δυνατό να μην ξέρουμε σήμερα ποιες είναι οι υποδομές της χώρας, πόσα δημόσια έργα γίνονται σήμερα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ξέρετε αυτή τη στιγμή; Αυτό ήθελα να σας ρωτήσω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν ξέρετε…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ξέρουμε τα έργα που εκτελεί και είναι υπεύθυνο το Υπουργείο.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Βέβαια αφού μου λέτε ότι δεν υπάρχει Υπηρεσία υποδομών, πως θα τα ξέρατε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κανείς δεν ξέρει σήμερα και όλα τα προηγούμενα χρόνια, πόσα είναι τα δημόσια έργα που γίνονται στη χώρα. Κανείς δεν ξέρει και δεν μπορεί να αντιληφθεί γιατί έχουμε άλλες προδιαγραφές και σύστημα στα δημόσια έργα, άλλες στα ιδιωτικά, γιατί έχουμε άλλο τιμολόγιο. Το μπετό δηλαδή αν είναι το σπίτι σας ή ένα κτήριο του Δημοσίου κοστίζει διαφορετικά;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι προφανώς.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ή πρέπει να είναι άλλες οι προδιαγραφές της ασφάλειας που πρέπει να έχουν;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ακριβώς πρέπει να έχει άλλες προδιαγραφές.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλα αυτά, κάποια έχουν προβλεφθεί στο προηγούμενο σχέδιο νόμου, κάποια προβλέπονται στο σχέδιο νόμου που καταθέτουμε μέσα στο καλοκαίρι, τον Ιούλιο θα ψηφιστεί και βέβαια δεν πρέπει –και αυτό πρέπει να γίνει και κοινωνική συνείδηση- ότι φτιάχνουμε ένα έργο και τελειώνει. Δεν τελειώνει. Το έργο είναι κάτι ζωντανό, που κάποιος πρέπει να το λειτουργήσει με συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τώρα υποθέτω ότι μιλάτε και σαν μηχανικός.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σα νμηχανικός.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λοιπόν επειδή είπαμε πολλά γι' αυτά πάμε να ακούσουμε και τον πρώην Γενικό Γραμματέα αξιοποίησης των Ολυμπιακών ακινήτων τον κ. Κλαδά να δούμε τι μας είπε κι αυτός, βεβαίως του θέσαμε υπόψη όλη αυτή την εικόνα που υπάρχει. Για ένα συγκεκριμένο διάστημα ήταν κι αυτός βέβαια, αυτό είναι τώρα, ότι υπάρχει κατακερματισμός. Μήπως πρέπει να υπάρξει διακομματική …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι μόνο ο κατακερματισμός, είναι ότι κάποια από αυτά τα ακίνητα από την αρχή προβλεπόταν ότι θα κατεδαφιστούν, ότι ήταν προσωρινές εγκαταστάσεις, δεν έχουν ακόμη αδειοδότηση.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αφού ακούσαμε το Καυτατζόγλειο δεν έχει …εγώ δεν είμαι πολύ ειδική …

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το Μπάντμιντον έχει εγκαταστάσεις στο Γουδί, που έβγαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας την απόφαση που έβγαλε;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σωστά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και έπρεπε αυτά να έχουν προβλεφθεί; Οι εγκαταστάσεις στο Ελληνικό;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα τα πούμε κ. Υπουργέ. Πάμε στον κ. Κλαδά να τον ακούσουμε κι εκείνον.

Προβολή συνέντευξης

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θέλω να πω μερικά πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Αν υπήρχε στρατηγικό σχέδιο για τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, γιατί το ίδιο πολιτικό δυναμικό που σχεδίασε αυτές τις εγκαταστάσεις και τις προχώρησε, στη συνέχεια τις έδωσε για ιδιωτικοποιήσεις στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ καταγγέλλει κάτι ότι δεν υπήρχε συνέχεια ούτε μέσα στην ίδια την Κυβέρνηση του Καραμανλή.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό τώρα πώς να το σχολιάσω; Πείτε μου εσείς πώς να το σχολιάσω!

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δηλαδή άμα δεν υπάρχει στην ίδια Κυβέρνηση…

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ας το σχολιάσουμε θεσμικά γι' αυτό που σας έλεγα πριν, ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει –τώρα δημιουργείται- μια δομή στρατηγικού σχεδιασμού για τις υποδομές της χώρας.

Και θα ήθελα να πω και κάτι: Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι στο κόστος που ακούγεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι αυτά που είπε ο κ. Κλαδάς. Δεν είναι η οδοποιία μέσα στο κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων, ούτε το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό πείτε το, για το αεροδρόμιο ειδικά επειδή είστε και αρμόδιος εκεί.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι μέσα στο κόστος.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είναι στο κόστος αυτό;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια. Τα Ολυμπιακά Ακίνητα χειρίστηκαν από την Ολυμπιακή Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Η οδοποιία, το αεροδρόμιο, όλες οι υπόλοιπες υποδομές χειρίστηκαν από το Υπουργείο Υποδομών, δεν είναι μέσα, και γι' αυτό είναι και παραχωρήσεις. Δεν είναι μέσα στο συνολικό λογαριασμό των 13 δισεκατομμυρίων και υπάρχουν ιδιώτες…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Άρα είναι παραπάνω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια είναι παραπάνω. Το ένα είναι αυτό, το δεύτερο είναι ότι δεν μπορεί να είχαν σχεδιαστεί εγκαταστάσεις χωρίς να έχουν αδειοδότηση και να μην μπορούν στη συνέχεια να αξιοποιηθούν και δεν μπορεί να λέμε ότι είναι φτωχός ο ελληνικός αθλητισμός για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε…

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ταπεινός.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ταπεινός, ακόμη χειρότερα. Δηλαδή η Πορτογαλία έχει ένδοξο και μεγάλο; που είναι επίσης μια μικρή χώρα;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μην ξεχνάμε κ. Σπίρτζη ότι οι μεγαλύτερες χαρές σα χώρα από νίκες, τις έχουμε πάρει από τον αθλητισμό.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δηλαδή στο κωπηλατοδρόμιο στο Μαραθώνα δεν μπορούσε να φιλοξενηθούν διεθνείς αγώνες και σε συνεργασία με το Δήμο ή με άλλους φορείς ή με την Ολυμπιακή Επιτροπή;

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και δεν κάναμε καθόλου αξιοποίηση του λεγόμενου αθλητικού τουρισμού.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που οι πιο ειδικοί από εμένα, λένε ότι θα μπορούσε να φέρει στα Ταμεία τα δημόσια πάρα πολλά εκατομμύρια, έτσι δεν είναι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς. Δεν χρειάζεται καν σκέψη γι' αυτό, είναι αυταπόδεικτο. Όπως είπαμε και πριν, δεν έμεινε πραγματικά –εκτός από αυτές τις υποδομές που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες- όλες οι υπόλοιπες υποδομές που είναι στην κατάσταση που είναι, δεν υπήρχε καν σχέδιο για την αξιοποίησή τους, δεν υπήρχε συγκεκριμένη κατεύθυνση, δεν υπήρχε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση που θα μπορούσε να φέρει αν μη τι άλλο κοινωνικές πολιτικές.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είχε; Γιατί άκουσα την κ. Πετραλιά που είπε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και γενικά για την Περιφέρεια, ούτε δεν μπορούσε να το αντέξει οικονομικά.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, από μόνη της δεν μπορούσε, προφανώς.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ήθελε βοήθεια, λέτε, από την κεντρική εξουσία.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και από την κεντρική εξουσία και από τον ιδιωτικό τομέα και από άλλους φορείς. Δηλαδή το κωπηλατοδρόμιο που το είπαμε και πριν δεν θα μπορούσε να λειτουργεί σήμερα; Θα έπρεπε να το αναλάβει ή το κράτος ή ο Δήμος από μόνος του; Εντάξει αυτά είναι πιστεύω αστεία να τα συζητάμε, όπως αστεία είναι ότι στις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά, στις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, στη συνέχεια πήγαμε να ακυρώσουμε όλο αυτό τον πλούτο τον αθλητικό, και να πάμε να κάνουμε μια άλλου είδους πολύ μεγάλη επένδυση, βεβαίως, αλλά χωρίς να έχουμε σχεδιασμό γι' αυτές τις εγκαταστάσεις.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για ποια επένδυση μιλάτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό μας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για το Ελληνικό.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι δυνατό να εντάσσουμε τα πάντα σε ένα σχεδιασμό αξιοποίησης του Ελληνικού που έχει επενδύσει το ελληνικό κράτος, χωρίς αν μη τι άλλο, να υπάρχει μια πρόβλεψη ότι οι ιδιώτες που θα αξιοποιήσουν το Ελληνικό, θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτές τις εγκαταστάσεις προς όφελος της χώρας και της κοινωνίας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε υπουργέ, πριν πάμε στα υπόλοιπα και να κλείνουμε σιγά - σιγά, επειδή ακούστηκε το όνομα του κ. Κουκοδήμου από τον κ. Κλαδά, θέλω να δώσουμε τον λόγο σε εκείνον για να μας πει κι εκείνος τη δική του την άποψη, που φαίνεται ότι είναι άλλη, παρ' ότι ήταν στην ίδια Κυβέρνηση.

Προβολή συνέντευξης

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και να πούμε ότι τα τρία έργα αυτό που μας είπατε πριν το αεροδρόμιο, το Μετρό και η Αττική Οδός δεν συμπεριλαμβάνονται στο κόστος των 13 δις. Απλώς αυτά είναι αλήθεια ότι τελείωσαν πιο γρήγορα λόγω Ολυμπιακών.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Επισπεύστηκαν ή και σχεδιάστηκαν αν θυμάμαι καλά είναι στο φάκελο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά δεν είναι στο κόστος αυτό που ακούγεται.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λοιπόν για να συγκεντρώσουμε. Τι μπορεί να γίνει τώρα, 13 χρόνια μετά που είμαστε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κυρία Παπαδάκου δυστυχώς όταν έχουμε εκλογές δεν πατάει κανείς ένα κουμπί και γίνεται reset σε όλα αυτά, άρα σημαίνει ότι τις συνέπειες των κακών πολιτικών εγώ δεν έχω καμία διάθεση να κατηγορήσω κανέναν. Αλλά μια κακή δική μου πολιτική, ο επόμενος Υπουργός ή η επόμενη Κυβέρνηση, θα την πληρώσει. Δεν αποδεσμεύεται.

Άρα αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι όντως να κάνουμε μεταρρυθμίσεις, όχι όμως μεταρρυθμίσεις που έχει συνηθίσει ο κόσμος και έχει ακούσει όλα αυτά τα χρόνια που είναι στο πως κόβουμε μισθούς, συντάξεις και αποδομούμε το κοινωνικό κράτος, είναι να έχουμε μια ορθολογική τιμολόγηση, να έχουμε κατ' αρχάς στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές της χώρας.

Δεν μπορεί η χώρα μας να μην έχει ολοκληρώσει το σιδηροδρομικό Δίκτυο, δεν μπορεί να μην έχει κάνει εμπορευματικά κέντρα. Το Θριάσιο έκανε να βγει ο διαγωνισμός 12 χρόνια.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: 12 χρόνια;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: 12 χρόνια, το εμπορευματικό κέντρο!

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Που το αποδίδετε αυτό; Γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί κάποιοι δεν ήθελαν, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα το να βγει το εμπορευματικό κέντρο του λιμανιού του Πειραιά, του μεγαλύτερου λιμανιού της ανατολικής Μεσογείου.

Το ίδιο συνέβη -15 χρόνια εκεί, μπορεί και παραπάνω- με το αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης. Εδώ πρέπει να έχουμε έναν εθνικό σχεδιασμό, να υπάρχει δημόσια συζήτηση για την ιεράρχηση των υποδομών, ώστε να μην μπορεί ο εκάστοτε υπουργός και η εκάστοτε Κυβέρνηση να δίνει προτεραιότητα σε υποδομές, που έχουν να κάνουν με τον γνωστό Μαυρογιαλούρο της ταινίας.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Την πολιτική σκοπιμότητα, λέτε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Και το δεύτερο είναι να υπάρχει σχέδιο για τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη μετεξέλιξη αυτών των υποδομών, ποιες υποδομές δίνουν προστιθέμενη αξία στη χώρα και στην παραγωγική ανασυγκρότησή της. Αυτή είναι και η δίκαιη ανάπτυξη που θέλουμε να κάνουμε.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για να δούμε, επειδή αυτή τη λέξη «ανάπτυξη» την ακούω πάρα πολλά χρόνια, ελπίζω να έρθει οσονούπω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αισιόδοξοι είμαστε, για να στείλουμε κι ένα μήνυμα.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ας έχουμε μια αισιοδοξία να δώσουμε και στον κόσμο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι θέμα εκτίμησης, είναι θέμα πραγματικών γεγονότων. Όταν κάποιοι θέλουν να παρουσιάζουν στη χώρα μας τα πάντα μαύρα και γίνονται καλοσχεδιασμένοι διαγωνισμοί σε σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και υπάρχει ανταπόκριση σαν κι αυτά που είπα πριν, καταλαβαίνετε ότι μάλλον πάμε καλά.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ που ήρθατε εδώ και για την ειλικρίνειά σας, για τις αδυναμίες και τις δικές σας να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα, νομίζω η αλήθεια βοηθάει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σας ευχαριστώ πολύ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εικόνα: By Έργο αυτού που το ανεβάζει, Template:Original author - This file was derived from:  Christos Spirtzis 2013.jpg, CC BY-SA 3.0, Link

  • 1
  • 2

H ισοτιμία του bitcoin τώρα

Ανανεώνεται κάθε 10 λεπτά | είναι ο μέσος όρος των ισοτιμιών όλων των ανταλλακτηρίων

News room

  • Το Ελ Σαλβαδόρ λέει «όχι» στο ΔΝΤ για το bitcoin

    Το Ελ Σαλβαδόρ λέει «όχι» στο ΔΝΤ για το bitcoin

    3 Φεβρουαρίου 2022 ♦ «Κανένας διεθνής οργανισμός δεν πρόκειται να μας

    Read More
  • Τι δείχνει για την τιμή του bitcoin το νέο πολυετές χαμηλό των αποθεμάτων του στα ανταλλακτήρια

    Τι δείχνει για την τιμή του bitcoin το νέο πολυετές χαμηλό των αποθεμάτων του στα ανταλλακτήρια

    2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Σύμφωνα με τα on-chain στοιχεία, το απόθεμα

    Read More
  • Ακόμα δύο νομοσχέδια για τα κρυπτονομίσματα από την γερουσιαστή της Αριζόνας

    Ακόμα δύο νομοσχέδια για τα κρυπτονομίσματα από την γερουσιαστή της Αριζόνας

    2 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Η γερουσιαστής του ρεπουμπλικανικού κόμματος, Wendy Rogers,

    Read More
  • Τι δείχνουν τα επιτόκια χρηματοδότησης του bitcoin που είναι αρνητικά για περισσότερο από μια εβδομάδα

    Τι δείχνουν τα επιτόκια χρηματοδότησης του bitcoin που είναι αρνητικά για περισσότερο από μια εβδομάδα

    1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Τα επιτόκια χρηματοδότησης bitcoin παραμένουν κατά κύριο

    Read More
  • Ο όγκος συναλλαγών στο δίκτυο του bitcoin ξεπέρασε αυτόν της American Express

    Ο όγκος συναλλαγών στο δίκτυο του bitcoin ξεπέρασε αυτόν της American Express

    1 Φεβρουαρίου 2022 ♦ Έρευνα της NYDIG διαπίστωσε ότι οι συναλλαγές

    Read More
  • Τι σημαίνει για την αγορά η αύξηση της δυσκολίας εξόρυξης bitcoin σε ιστορικό υψηλό

    Τι σημαίνει για την αγορά η αύξηση της δυσκολίας εξόρυξης bitcoin σε ιστορικό υψηλό

    31 Ιανουαρίου 2022 ♦ H δυσκολία εξόρυξης bitcoin σημείωσε πρόσφατα νέο

    Read More
  • Mike McGlone

    Mike McGlone: Το bitcoin θα ξεχωρίσει από το "κοπάδι" των κρυπτονομισμάτων το 2022

    27 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο επικεφαλής στρατηγικής ανάλυσης του Bloomberg πιστεύει

    Read More
  • Michael Saylor: Γιατί πέφτει η αγορά κρυπτονομισμάτων

    Michael Saylor: Γιατί πέφτει η αγορά κρυπτονομισμάτων

    26 Ιανουαρίου 2022 ♦ Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MicroStrategy, Michael Saylor,

    Read More
  • 1
  • 2

Διάγραμμα BTC/EUR*

   * H εξέλιξη της τιμής από την Coinbase
  • 1
  • 2