22 Μαϊου 2017 ♦ Μερίδιο σε μια παγκόσμια αγορά μεγέθους πολλών δισεκατομμυρίων διεκδικεί η ελληνική νεοφυής επιχείρηση Fresh Strips, η οποία δημιουργεί "λωρίδες φρεσκάδας" σε τρόφιμα και φαρμακευτικά προϊόντα.
«Το προϊόν μας είναι ένα ειδικό πλαστικό αυτοκόλλητο, που τοποθετούμε πάνω σε ένα τρόφιμο που χρειάζεται ψυγείο και όταν το τρόφιμο εκτεθεί σε ένα συγκεκριμένα επίπεδα θερμότητας που θα το κάνουν να ‘χαλάσει’, το αυτοκόλλητο θα αλλάξει χρώμα από πράσινο σε κόκκινο. Αυτή τη στιγμή προσεγγίζουμε την παγκόσμια αγορά ενώ ήδη υπάρχει η αγορά της λεγόμενης "έξυπνης συσκευασίας", μια ήδη μεγάλη αγορά που βρίσκεται σε αρκετά μεγάλη ανάπτυξη. Χονδρικά μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για όλες οι τεχνολογικές λύσεις που προσπαθούν να ενημερώσουν επιπλέον τον καταναλωτή μέσω της συσκευασίας» τονίζει μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο FM" ο Μάριος Χρυσολούρης, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής (CEΟ & Co-founder) της "Fresh Strips".
Πρόκειται για εταιρία που προέκυψε "από τη διάδραση Ελλήνων επιστημόνων της σχολής των Χημικών Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πολυτεχνείου του Αϊντχόφεν (Eindhoven) στην Ολλανδία". Σύμφωνα δε με τους δημιουργούς του, το τεχνολογικό προϊόν ξεχωρίζει σε σχέση με ανταγωνιστικά της αγοράς, καθώς βασίζεται σε εξελιγμένη τεχνολογία υγρών κρυστάλλων και στη διάδραση της τεχνολογίας αυτής με την τεχνογνωσία που παρέχουν Έλληνες επιστήμονες σε ότι αφορά την επίδραση των θερμοκρασιακών μεταβολών σε ευαίσθητα προϊόντα.
"Ξέρουμε πως το κόστος από την τροφική δηλητηρίαση μόνο των Αμερικανών κυμαίνεται κάπου στα 75 δισ. δολ. το χρόνο, χρήματα τα οποία πετάμε, ενώ από εκεί και πέρα αξίας ενός τρισεκατομμυρίου ευρώ είναι τα τρόφιμα, που πετάμε όπως υπολογίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO). Αυτά δε είναι μόνο τα άμεσα κόστη χωρίς να υπολογίζονται τα έμμεσα κόστη, κοστολόγια που υπολογίζεται πως κυμαίνονται στα 700-800 δισεκατομμύρια δολάρια" σημειώνει ο κ. Χρυσολούρης, που δεν παραλείπει να τονίσει πως στόχος του καινοτόμου προϊόντος είναι και οι οικονομίες κλίμακας, καθώς "κάθε τρόφιμο φέρει και μια πολύ μεγάλη επένδυση στο νερό, την τροφή, την ενέργεια, τα μηχανήματα και όχι μόνο, πρόκειται για το μεγάλο ζήτημα του food sustainability (σ.σ βιωσιμότητα της παραγωγής/κατανάλωσης τροφής)".
Τεχνολογική λύση για τα φαρμακευτικά είδη
Για τα "Fresh Strips" στόχος δεν είναι όμως μόνο η αγορά τροφίμων, αφού ήδη η εταιρία σχεδιάζει την εφαρμογή της τεχνολογικής λύσης στην αγορά των φαρμακευτικών ειδών. "Το ζήτημα της φρεσκάδας των τροφίμων αλλά και άλλων ευαίσθητων ειδών μπορεί σε εμάς (σ.σ τις χώρες του ανεπτυγμένου δυτικού κόσμου) να είναι μια ενόχληση σε άλλες χώρες όμως είναι ζήτημα ζωής και θανάτου" αναφέρει ο κ.Χρυσολούρης και τονίζει πως η εταιρία εστιάζει και στον χώρο της φαρμακευτικής βιομηχανίας. "Διάφορα εμβόλια, ινσουλίνες, είναι αρκετά ευαίσθητα και μπορούν να αλλοιωθούν" σημειώνει και προσθέτει ότι, ήδη, η εταιρία έχει ως στόχο και την εν λόγω αγορά, με μεγάλη γερμανική εταιρία του χώρου να στηρίζει οικονομικά την προσπάθεια και απώτερο σκοπό την έξοδο στην αγορά των φαρμακευτικών ειδών, όταν ολοκληρωθούν και τα τελευταία στάδια εξέλιξης στα οποία βρίσκεται η εταιρία.
Σωτήρης Κυριακίδης
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ