2 Απριλίου 2017 ♦  Εντείνεται ο «πόλεμος» των αναψυκτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μεταξύ του Δαβίδ και του Γολιάθ της αγοράς. Η Green Cola Hellas διευρύνει συνεχώς το μερίδιο της και η Coca Cola αντεπιτίθεται πλέον επιχειρώντας την ανακατάληψη του μεριδίου που έχει απολέσει.

Μέσα σε δύσκολες συνθήκες όπου η αγορά των αναψυκτικών έχει πληγεί έντονα από την κρίση, η Green Cola κατόρθωσε να βρεθεί στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των προϊόντων Cola με μερίδιο περίπου 8,5% και να αποσπάσει περίπου το 5,5% της συνολικής αγοράς των αναψυκτικών. Από την άλλη πλευρά η Coca Cola Hellas προχώρησε ήδη στην παραγωγή coca cola με στέβια, δεδομένου ότι όπως διαπίστωσε η συγκεκριμένη κατηγορία αναψυκτικών κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Ειδικότερα η Green Cola Hellas, αποτελεί μια από τις πλέον ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κλάδο των αναψυκτικών όπου μέσα σε λιγότερο από 5 χρόνια ζωής έχει καταφέρει να μετατρέψει την δυναμική της σε ανάπτυξη, τόσο σε επίπεδο επιχειρηματικής αξίας όσο και σε επίπεδο ποσοστών μεριδίου αγοράς αλλά και ρυθμού ανάπτυξης.

Υλοποιώντας πιστά το στρατηγικό της πλάνο, η Green Cola συνεχίζει την πορεία εξωστρέφειάς της, εξάγοντας σε περισσότερες από 20 χώρες, στοχεύει στη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της, πάντα στην κατεύθυνση των υγιεινών αναψυκτικών και της καινοτομίας, ενώ ταυτόχρονα επενδύει σε στρατηγικές συνεργασίες που τις επιτρέπουν την περαιτέρω ισχυροποίηση της παρουσίας της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η στέβια αλλάζει τα δεδομένα

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, τα αναψυκτικά τον Ιανουάριο το 2017 κατέγραψαν πτώση 7,3% σε αξία και 11,4% σε όγκο διατηρώντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών. Το 2016 έκλεισε για την κατηγορία των μη αλκοολούχων με απώλειες 5,9% σε αξία και 8,6% σε όγκο.

Σημειώνεται ότι σε όρους αξίας, οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται ότι αγγίζουν το ποσό των 1,5 δισ. ευρώ. Τα αναψυκτικά αποτελούν τη βασική κατηγορία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα συγκεντρώνοντας περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων.

Η Green Cola Hellas έχοντας ανοίξει τον δρόμο στην αναπτυσσόμενη αγορά των light αναψυκτικών με γλυκαντικό στέβια δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά ακολουθώντας τις νέες τάσεις των καταναλωτών.

Ακολουθώντας την επιτυχία της Green Cola Hellas, η Coca Cola απάντησε τελικά στον εγχώριο ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ξεκινά την παραγωγή στην Ελλάδα και διανομή στην ελληνική και κυπριακή αγορά coca-cola χωρίς θερμίδες με γλυκαντικό από το φυτό στέβια. Η παραγωγή του νέου αναψυκτικού ξεκίνησε στις 21 Μαρτίου και γίνεται στο εργοστάσιο της Coca Cola τρία Έψιλον στο Σχηματάρι, η διανομή του νέου προϊόντος στην ελληνική αγορά ξεκίνησε ήδη ενώ οι εξαγωγές στην Κύπρο θα αρχίσουν στις αρχές Απριλίου.

Όπως υποστήριξε η κ. Λίλιαν Νεκταρίου, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Hellas, με ευθύνη για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης του νέου προϊόντος, στόχος της εταιρείας είναι να μεγαλώσει την κατηγορία και όχι να πάρει μερίδιο από τον ανταγωνισμό.

Σήμερα η κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια έχει μερίδιο περίπου 5% στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών και εκτιμάται ότι το μερίδιο αυτό σε βάθος τριετίας θα φτάσει το 10-15%. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ολίγων θερμίδων αντιστοιχούν στο 35% του τζίρου της εταιρείας και στόχος στην τριετία είναι να φτάσουν σε μερίδιο 50%.

Μ.Τσιβγέλη

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ