7 Μαϊου 2017 ♦ Η Spotify, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πλατφόρμα μουσικής συνεχούς ροής, ανακοίνωσε την απόφασή της να αποκτήσει την blockchain νεοφυή επιχείρηση Mediachain.
Ο κύριος στόχος της εξαγοράς είναι να βελτιωθεί η παρακολούθηση και η επεξεργασία των πληρωμών από την Spotify χάρις στην τεχνολογία κατανεμημένου λογισμικού.
Τι είναι η Mediachain;
H Mediachain ξεκίνησε το 2016 χάρη στην χρηματοδότηση που έλαβαν οι Andreessen Horowitz και η Union Square Ventures.
Η Νεοϋορκέζικη επιχείρηση δημιούργησε μια βάση δεδομένων ομότιμης (peer-to-peer) βάσης δεδομένων για την εγγραφή, την πιστοποίηση και την παρακολούθηση της διαδικτυακής διανομής δημιουργικών έργων. Αυτό έγινε δυνατό μέσω της τεχνολογίας Blockchain, η οποία λειτουργεί ως χρονική σήμανση και πιστοποίηση της ιδιοκτησίας του περιεχομένου.
Μέσω της νέας συνεργασίας με την Spotify, η Mediachain θέλει να ενισχύσει την ικανότητα των μουσικών να αποδεικνύουν την κυριότητα πάνω στη μουσική τους, για να λάβουν επίσης την πληρωμή των δικαιωμάτων.
Πληρωμές δικαιωμάτων: ποιος κερδίζει;
Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Spotify. Στην περίπτωση ανεξάρτητων μουσικών και ανεξάρτητων εταιρειών, η κατανόηση του ποιος κατέχει τα δικαιώματα μιας συγκεκριμένης σύνθεσης είναι δύσκολο να προσδιοριστεί από τις πλατφόρμες ροής.
Για να επιλύσει αυτό το ζήτημα, η Mediachain αναφέρει ότι "ένα μουσικό blockchain θα μπορούσε να είναι ένα μοναδικό μέρος στο οποίο θα δημοσιεύονται όλες οι πληροφορίες για το ποιος έκανε ένα τραγούδι χωρίς να χρειάζεται να εμπιστευτεί κάποιον τρίτο οργανισμό".
Βοηθώντας τους καλλιτέχνες να λαμβάνουν πληρωμές με την χρήση τεχνολογίας Blockchain, η Mediachain θα μπορούσε να βοηθήσει την Spotify να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, προσεγγίζοντας περισσότερους παραγωγούς, καλλιτέχνες και ετικέτες.
Blockchain και μουσική
Εκτός από τη συγκεκριμένη περίπτωση των Mediachain και Spotify, το Blockchain θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στη μουσική βιομηχανία. Αυτό είχε πεί και ο Benji Rogers, ιδρυτής της PledgeMusic, έχοντας κατά νου όταν αποφάσισε να δημιουργήσει την dotBlockchain, μια εταιρεία που προσβλέπει να διαταράξει τον τομέα της μουσικής χάρη σε ένα νέο media format. Στην πραγματικότητα, η dotBlockchain θέλει να αναπτύξει ένα νέο μέσο και αρχιτεκτονική από τα οποία να επωφελούνται οι μουσικοί, οι συνθέτες και άλλοι καλλιτέχνες.
Αυτή το format θα δημιουργηθεί μέσω πρωτοκόλλου ανοιχτού κώδικα και αδειών, αξιοποιώντας το blockchain, προκειμένου να υπάρξει ένας δίκαιος και διαφανής τρόπος για τους μουσικούς καλλιτέχνες να εκφράσουν τα δικαιώματά τους και τις επιθυμίες τους ως προς την εμπορευματοποίηση της τέχνη τους. Επίσης, σκοπεύει να αποδειχθεί χρήσιμο για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο διανέμεται η μουσική σε όλον τον κόσμο.